به گزارش ایکنا، همزمان با دهه آخر ماه محرم و در آستانه اربعین حسینی جلسه شورای معارف سیما یکشنبه، هفتم شهریورماه با حضور حجج اسلام حریزاوی، قائممقام سازمان تبلیغات اسلامی، حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین، گنابادینژاد، معاون تبلیغات آستان قدس رضوی، همچنین جواد شیخاکبری، دبیر شورای معارف سیما و نمایندگان شورای معارف در شبکههای سیما همزمان به صورت مجازی و حضوری برگزار شد.
دبیر شورای معارف سیما طی سخنانی گفت: بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات صدا و سیما، ویژهبرنامههای محرمی سیما حدود 53 درصد مخاطب داشتهاند.
شیخاکبری همچنین با اشاره به دو مناسبت مهم پیش رو اربعین حسینی و دهه آخر صفر با وجود ادامه شرایط کرونا گفت: ضرورت دارد سیما شرایطی را فراهم کند تا مردم ضمن استفاده از برنامههای معرفتافزا در حال و هوای مسیر راهپیمایی اربعین و همچنین حرمهای مطهر ائمه علیهم السلام در این ایام قرار گیرند.
احمدی، رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین نیز در این جلسه با تاکید بر این که جریانسازی اربعین را رسانه ملی انجام داده است افزود: اگر قرار است اربعین جهانی شود باید زبان و ادبیات اربعین را به کار بگیریم و روایت همسان از اربعین داشته باشیم. بحث رسانهای اربعین را باید به رسانه ملی واگذار کنیم. همچنین معرفتافزایی را در فضای اربعین به کمک رسانه میتوان نهادینه کرد.
وی افزود: امسال ۵۰۰ موکب ایرانی در اربعین حضور خواهند داشت و شعار امسال اربعین «الحسین سفینه النجاه» است.
گنابادینژاد، معاون تبلیغات آستان قدس رضوی نیز در این جلسه به تشریح برنامههای آستان مقدس علی بن موسی الرضا(علیه السلام) برای دهه آخر ماه صفر و اربعین حسینی پرداخت.
در ادامه حریزاوی، قائممقام سازمان تبلیغات اسلامی گفت: باید از محدودیتهای ایجاد شده به عنوان فرصت استفاده کنیم و فضا را به سمت معارف اربعین ببریم و معارف اربعین به عنوان امتداد عاشورا با ابزار رسانه در جامعه نهادینه شود.
به گزارش روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، همچنین در این جلسه نمایندگان شورای معارف شبکههای سیما نقطه نظرات خود را درباره ویژهبرنامههای اربعین و دهه آخر ماه صفر مطرح کردند.
انتهای پیام