پوستر چهاردهمین کنگره ملی «شعر عاشورایی» قروه رونمایی شد
کد خبر: 3994423
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴

پوستر چهاردهمین کنگره ملی «شعر عاشورایی» قروه رونمایی شد

پوستر چهاردهمین کنگره ملی «شعر عاشورایی» قروه با حضور نماینده ولی‌فقیه در کردستان و جمع دیگری از مسئولان استان دیروز، 9 شهریورماه در سنندج رونمایی شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، حسین الماسی، فرماندار شهرستان قروه، دیروز، 9 شهریورماه در مراسم نمادین رونمایی از پوستر چهاردهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه اظهار کرد: کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه به مدت چهارده دوره است که در شهرستان قروه برگزار می‌شود و بسیار مورد استقبال علاقه‌مندان و هنرمندان کشور قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار به دبیرخانه چهاردهمین کنگره شعر عاشورایی تا ۳۱ شهریوماه سال جاری خواهد بود، افزود: به منظور ارسال آسان آثار، اپلیکیشنی به همت دبیرخانه کنگره طراحی شد و در اختیار شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

فرماندار شهرستان قروه بیان کرد: کنگره «شعر عاشورایی» به منظور آشنایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورا با صفات و فضائل امام حسین(ع) و یاران وفادارش، اشاعه فرهنگ و ادبیات آئینی عاشورایی و شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار فاخر فرهنگی و ادبی مرتبط با عاشورا برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این شهرستان در زمینه های فرهنگی و قرآنی دارای ظرفیت‌های فراوانی است، افزود: آشنایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورا با صفات و فضائل امام حسین(ع) و یاران وفادارش، اشاعه فرهنگ و ادبیات آئینی عاشورایی و شناسایی و تجلیل از پدید آورندگان آثار فاخر فرهنگی و ادبی مرتبط با عاشورا از جمله اهداف برگزاری این کنگره است.

الماسی با اشاره به اینکه این دوره از کنگره «شعر عاشورایی» ۱۱ مهرماه سال جاری برگزار می‌شود، ادامه داد: امیدواریم در این دوره کنگره شاهد حضور پررنگ مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان باشیم.

وی افزود: در بخش ویژه شعر کنگره با موضوع دفاع مقدس و شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به زبان‌های فارسی، کوردی و ترکی نیز آثار پذیرفته می‌شود.

فرماندار شهرستان قروه یادآور شد: علاقه‌مندان برای دسترسی و دانلود اپلیکیشن و فراخوان چهاردهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه می‌توانند تا ۳۱ شهریورماه به پرتال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به آدرس https://kordestan.farhang.gov.ir/fa/farakhanha مراجعه و در صورت داشتن هرگونه سؤالی در این خصوص با شماره تلفن ۰۸۷۳۵۲۴۷۴۲۰ دبیرخانه کنگره در شهر قروه تماس حاصل کنند.

گفتنی است؛ در پایان این نشست حکم دبیری چهاردهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه هم به امام‌جمعه شهر قروه ابلاغ شد.

انتهای پیام
captcha