آماده شدن طرح امنیتی نجف ویژه مراسم اربعین
کد خبر: 3994578
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۰

آماده شدن طرح امنیتی نجف ویژه مراسم اربعین

استاندار نجف از آماده شدن طرح امنیتی نجف ویژه تأمین امنیت زائران حرم امیر المؤمنین(ع) و مسیر پیاده‌روی تا کربلا خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از موازین نیوز، لؤي الياسری، استاندار نجف از تدارک یک طرح امنیتی ویژه مراسم اربعین با مشارکت فرماندهی ارتش، پلیس و الحشد الشعبی خبر داد.

الیاسری پس از یک نشست امنیتی با حضور معاون خود و رئیس پلیس نجف و رؤسای دستگاه‌های امنیتی و نمایندگان نیروهای رزمی امام علی(وابسته به الحشد الشعبی) و شهرداری نجف گفت: در این نشست موضوع آمادگی مراسم میلیونی اربعین و تأمین امنیت زائران نجف و کربلای معلی و موکب‌های حسینی بررسی شد.

وی افزود: در این نشست موضوع کنترل هوایی مسیر یا حسین(مسیر پیاده روی اربعین از نجف اشرف تا کربلای معلی)از طریق پهپادها و تقویت کار اطلاعاتی در نجف و راه‌های منتهی به این استان و همچنین استان کربلای معلی و استفاده از شهروندان برای دستیابی به اطلاعات امنیتی به منظور جلوگیری از هر گونه اختلال امنیتی، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

او افزود: اتخاذ تدابیر لازم برای تأمین امنیت روستاها و مناطق همجوار مرزهای اداری استان نجف به منظور جلوگیری از نفوذ هر طرف مشکوکی که بخواهد امنیت نجف و زائران آن را برهم بزند و همچنین تأمین امنیت فرودگاه بین‌المللی نجف اشرف و تأمین امنیت گذرگاه‌های فرودگاه برای حفظ جان کاروان زائران از کشورهای دیگر از جمله مسائل مورد بررسی در نشست بود.

گفت: یک طرح هم ویژه تأمین امنیت موکب‌های حسینی در مسیرهای منتهی به نجف اشرف و کربلای معلی و همچنین مناطق اطراف استقرار موکب‌ها به منظور ممانعت از هر گونه خلل امنیتی و تسهیل انتقال کمک‌های لجستیک برای موکب‌ها به منظور ارائه خدمات به زائران وضع شده است.

عبدالغنی الاسدی، رئیس سازمان امنیت ملی عراق هم روز چهارشنبه از تکمیل آمادگی‌ها درباره مراسم اربعین و برگزاری انتخابات پارلمانی پیش رو گفت.

الاسدی در حین بازدید از استانداری دیوانیه در نشستی خبری گفت: حفظ امنیت برعهده همه است و ما در حال حاضر برای برگزاری مراسم اربعین و انتخابات پارلمانی پیش رو که دهم اکتبر برگزار می‌شود، در اوج آمادگی هستیم.
زهیر الشعلان، استاندار دیوانیه نیز سفر رئیس دستگاه امنیت ملی عراق به این استان استقبال کرد و گفت این اتفاق به تقویت امنیت در استان منجر می‌شود.

انتهای پیام
captcha