
به گزارش ایکنا، لادن حیدری، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حجم بسیار بالای خدمات وزارت فرهنگ و ارشاد به گروههای مختلف فعال در حوزه فرهنگ و هنر تصریح کرد: شاید بتوان گفت بیشترین خدمات بین دستگاههای اجرایی را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه میدهد و از این بابت نیازمند بازنگری بنیادین نسبت به خدمات، مجوزها و دستورالعملهایی که برای آنها وضعشده بودیم.
لادن حیدری افزود: بر این اساس و متناسب با ارائه خدمات نوین و بهویژه خدمات الکترونیکی این دستورالعملها بازبینی شد، به تائید مقام عالی وزارت رسید و پس از اطلاعرسانی اولیه بهصورت غیررسمی درروند کارها مورداستفاده قرار گرفت.
وی ادامه داد: پس از حصول اطمینان از کارایی و مفید بودن طرح پنجره واحد خدمت در استفاده غیررسمی آن برای کاربران، بهطور رسمی ابلاغ شد.
حیدری با اشاره به وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شورای عالی فضای مجازی گفت: در خصوص این وظایف مرکز ملی فضای مجازی از ما مطالبه گر بود و مردم نیز انتظار ارائه خدمات مطلوب در فضای مجازی را از ما داشتند که اینهمه با استقرار پنجره واحد کلید خورد.
وی در خصوص بستر فعالیت پنجره واحد خدمت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تلاش کردیم در قالب این پروژه موارد مهمی، چون شناسنامه خدمت، پیشنیازهای خدمات، شرایط و مدارک برای اخذ خدمت، مراحل اخذ خدمت و مبانی قانونی آن، اطلاعات واحدهای ارائهدهنده خدمات و موارد دیگر را پیشبینی کنیم و راههای مؤثر پاسخ به نیازها و مشکلات اربابرجوع را در قالب میز خدمت الکترونیکی اجرایی کنیم.
حیدری خاطرنشان کرد: در حدود یک سال که از فعالیت طرح میز خدمت الکترونیک وزارت ارشاد میگذرد موفق شدیم تا روند صدور مجوزهای وزارتخانه را در این قالب ساماندهی و بخش بسیار زیادی از دیگر خدماتمان را نیز در پنجره واحد خدمت مستقر کنیم.
وی با اشاره به اینکه بیشک آغاز استفاده از هر سامانهای برای استفادهکنندگان با موانع و پرسشهای بسیار همراه است گفت: همکاران ما در واحدهای مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیوسته به دنبال رفع مشکلات احتمالی هستند و لذا از مردم میخواهیم بهمحض برخورد با هر مشکلی در این سامانه و دیگر سامانههای وزارت ارشاد آن را به ما گزارش دهند تا خدمات مطلوبتری به آنها داشته باشیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ارتقای ۴۶ رتبهای وزارتخانه مطبوعش در ارائه خدمات الکترونیک به مردم گفت: طی یک سال اخیر و با اجرای طرحهای متنوع خدمات الکترونیک، وزارت ارشاد از جایگاه ۶۸ بین ۱۵۴ دستگاه به رتبه ۲۲ ارتقا پیداکرده و توسط شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور از آن تقدیر شده است.
وی اظهار امیدواری کرد با عنایت به خدمات گسترده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بستر فضای مجازی رتبه این وزارتخانه در راستای اهداف دولت الکترونیک ارتقاء محسوسی پیداکرده و به جایگاه بهتری دست یابد و با تغییر آتی دولت این پروژه بهعنوان یک سرمایهگذاری موردنیاز در کشور توسط مدیران دیگر بیشتر و بهتر دنبال شود.
انتهای پیام