اختتامیه سومین مسابقات «مشکات» برگزار شد + فیلم و اسامی برگزیدگان
کد خبر: 3994832
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۴

اختتامیه سومین مسابقات «مشکات» برگزار شد + فیلم و اسامی برگزیدگان

آیین اختتامیه سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم «مشکات» با تجلیل از برگزیدگان برگزار شد.

به گزارش ایکنا، مراسم اختتامیه سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم «مشکات» ویژه بانوان و آقایان در دو گروه سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال از سوی مؤسسه قرآنی مشکات البرز با مشارکت دفتر امام‌جمعه کوهسار  در محل پارک ارم تهران برپا شد.
 
 
این مراسم با تجلیل از برگزیدگان، عصر امروز جمعه، ۱۲ شهریورماه، مصادف با ۲۵ محرم‌الحرام با حضور آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی، نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، نماینده مجلس، سیدمحمد حسینی، معاون امور مجلس رئیس‌جمهور، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، زهرا سعیدی، مدیر اجرایی مسابقات و همچنین جمعی از اساتید و فعالان جامعه قرآنی با اجرای مجید یراقبافان، مجری معارفی صدا و سیما برگزار شد.

این مراسم، که با پخش زنده از شبکه قرآن و معارف سیما و رادیو قرآن همراه بود با تلاوت حامد شاکرنژاد، قاری بین‌المللی کشورمان آغاز شد.
اختتامیه سومین مسابقات «مشکات» برگزار شد + اسامی برگزیدگان
حجت الاسلام والمسلمین شهاب مرادی در این مراسم با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم در همه حالات، قرآن در زندگی ما جاری و همراه ما باشد گفت: قرآن باید در دسترس تک‌تک اعضای خانواده باشد، اما دم‌دستی نشود. از معصوم (ع) روایت داریم که تفعل به قرآن نکنید، تفعل به قرآن با استخاره متفاوت است. فرزندان ما باید با قرآن انس بگیرند و تلاش کنیم رفتار صحیح آن‌ها را به سمت قرآن هدایت کنیم نه این که با رفتار و الفاظ نادرست آن‌ها را از قرآن دور کنیم.

وی با بیان اینکه مجلس قوه قضاییه و تمام مسئولان کشوری و لشکری باید قرآن را همراه خود و در کنار خود داشته باشند گفت: این منش اهل بیت و پیامبر (ص) است که در همه امور قرآن را در کنار خود داشتند لذا هر فردی که مسئولیتی را بر عهده می‌گیرد، وظیفه دارد تا مذهب حقه شیعه را با حفظ احترام به تمام ادیان، مذاهب و فرق، تبلیغ و ترویج کند و به دستورات قرآن جامه عمل بپوشاند.


در بخش دیگری از این مراسم سیدمحمد حسینی، معاون امور مجلس رئیس‌جمهور ضمن قدردانی و تشکر از برگزارکنندگان این دوره از مسابقات اظهار کرد: امیدواریم که این مسابقات با حمایت‌هایی که دولت از فعالیت‌های قرآنی خواهد داشت جنبه بین المللی پیدا کند و فراتر از مرز‌های جمهوری اسلامی در سطح جهان، منطقه و کشور‌های اسلامی توسعه پیدا کند.

وی با اشاره به فعالیت‌های گذشته خود در امور قرآنی در دولت دهم گفت: توفیق داشتیم در دولت دهم معاونت قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را راه‌اندازی کردیم تا همانطور که به تئاتر هنر و سینما، هنر‌های تجسمی، کتاب و مطبوعات پرداخته می‌شود به قرآن هم پرداخته شود آن هم از بعد هنری و آثار هنری که خلق می‌شود بر گرفته از مضامین بلند قرآن کریم باشد.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور بیان کرد: حمایت از موسسات قرآنی متاسفانه در ۸ سال گذشته به تدریج ضعیف شد و این امر موجب شد تا بسیاری از این موسسات رو به تعطیلی رفت. امیدواریم که معاونت امور قرآنی نگاه ویژه‌ای به این گونه فعالیت‌ها داشته باشد و همچنین امیدواریم مجلس محترم و کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی دست به دست هم دهیم و فعالیت‌های قرآنی گسترش پیدا کند.

حسینی با تاکید بر اینکه زمانی رهبر حکیم و فرزانه انقلاب مطرح کردند که باید ۱۰ میلیون حافظ قرآن داشته باشیم و امروز ما با این هدف بلند فاصله داریم، تصریح کرد: همه باید دست به دست هم دهیم تا این هدف عالی محقق شود و قرآن در جامعه گسترش پیدا کند و عمل به قرآن محقق شود. این طور نباشد که فردای قیامت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) از ما نسبت به مهجوریت قرآن گلایه کنند.

وی ادامه داد: امروز در برخی از کشور‌های اسلامی به قرآن می‌پردازند، اما به معنا و باطن قرآن نمی‌پردازند و اگر توجه می‌کردند اینگونه نبودند که وابسته به غرب و قدرت‌های جهانی و آمریکا باشند و دستشان در دست رژیم صهیونیستی باشد. اگر به قرآن عمل شود عزتی که برای مسلمانان به ارمغان می‌آورد و روحیه ظلم ستیزی اجازه نمی‌دهد که این رفتار‌ها را سردمداران کشور‌های به ظاهر اسلامی داشته باشند.
اختتامیه سومین مسابقات «مشکات» برگزار شد + اسامی برگزیدگان
معاون امور مجلس رئیس‌جمهور گفت: اگر می‌خواهیم بیشتر با قرآن آشنا شویم باید از زبان خود قرآن بشنویم. قرآن کتابی است که شفا، رحمت، هدایت، نور و مسیر زندگی است و شک و تردیدی در قرآن وجود ندارد. اگر از ناحیه خداوند نبود در آن اختلاف بود. اگر انسان به قرآن تدبر کند به همه این مضامین دست پیدا می‌کند. در این کتاب آسمانی مثال‌های فراوانی وجود دارد که می‌توان آن‌ها را برای بشریت مطرح کرد قرآن دریایی است که هر چه در آن غوطه‌ور می‌شویم، نمی‌توانیم به اعماق آن دست پیدا کنیم. ان‌شاالله بتوانیم از این نعمت بهره‌مند شویم.

اجرای گروه تواشیح و هم‌خوانی طوبی از دیگر بخش‌های این مراسم قرآنی بود.

بنابر گزارش ایکنا، این رقابت‌ها در رشته‌های حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل قرآن، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و مفاهیم قرآن کریم برگزار شد و در پایان مراسم از سه نفر برتر هر رشته با اهدای لوح یادبود و جایزه نقدی تجلیل شد.

اسامی برگزیدگان این دوره از مسابقات به شرح زیر است.
 
سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم «مشکات» برگزیدگان خود را شناخت+ اسامی
 
سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم «مشکات» برگزیدگان خود را شناخت+ اسامی
انتهای پیام
captcha