بزرگ‌ترین قرآن جهان در دبی رونمایی می‌شود
کد خبر: 3995017
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲

بزرگ‌ترین قرآن جهان در دبی رونمایی می‌شود

بزرگ‌ترین قرآن جهان که بر روی بوم آلومینیومی تهیه شده است، مهرماه در نمایشگاه اکسپو دبی به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از خبر25، بزرگ‌ترین قرآن جهان متعلق به یک هنرمند پاکستانی در نمایشگاه اکسپو 2020 دبی که یکم اکتبر (نهم مهرماه) آغاز خواهد شد، به نمایش گذاشته می‌شود.

«شاهد رسام» اصالتاً اهل کشور امارات عربی متحده بوده اما از آنجا مهاجرت کرده و به پاکستان رفته است و پیش از این نیز جایزه هنرمند سال را از دانشگاه العین در سال 2000 دریافت کرده بود.

این هنرمند پاکستانی از پنج سال پیش آیات قرآن را روی بوم آلومینیومی و به شکل نوشته‌هایی با روکش طلا کتابت کرده است که بزرگ‌ترین قرآن جهان در تاریخ 1400 ساله اسلام خوانده می‌شود؛ از این جهت که با بزرگترین نسخه‌های قرآن جهان که تاکنون بر روی پارچه، کاغذ و چرم کتابت شده است، تفاوت دارد.

این هنرمند قبلاً 99 نام خدا را با فونت مشابه با آلومینیوم و روکش طلا حک کرده بود. رسام این پروژه را از پنج سال پیش آغاز کرد و امسال به عنوان بخشی از برنامه خود در نمایشگاه دبی 2020 که به مدت شش ماه ادامه دارد، ارائه خواهد کرد.

این نسخه از قرآن کریم به استثنای قاب، 8.5 فوت طول و 6.5 فوت عرض دارد. در هر صفحه 150 کلمه وجود دارد و تعداد کل صفحات 550 صفحه است.

اکسپو 2020 قرار بود اکتبر گذشته برگزار شود، اما به دلیل همه‌گیری کووید -19 به تعویق افتاد.

اکسپو 2020، اولین نمایشگاه بین‌المللی در خاورمیانه است و با شعار «دنیای شگفت‌انگیز نوآوری و سرگرمی» به مدت 182 روز از اول اکتبر تا 31 مارس 2022 برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود بیش از 25 میلیون بیننده را به خود جذب کند.

با توجه به اقدامات پیشگیرانه در برابر ویروس COVID-19، این رویداد به میزبانی امارات متحده عربی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha