جزئیات مراسم تشییع پیکر مرحوم علامه قبلان
کد خبر: 3995259
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵

جزئیات مراسم تشییع پیکر مرحوم علامه قبلان

نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان در لبنان در پیام تسلیت خود از زمان و مکان تشییع پیکر رئیس فقید این مؤسسه رسمی شیعه در لبنان خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، شیخ علی الخطیب، نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان در لبنان با صدور پیام تسلیت ارتحال رئیس این مؤسسه رسمی شیعه در لبنان، از زمان و مکان برگزاری تشییع پیکر این عالم ربانی خبر داد.

او علامه شیخ عبدالامیر قبلان را پیشگام وحدت اسلامی و تقریب میان مذاهب توصیف کرد و گفت: با ارتحال وی جهان اسلام عالم بزرگی را از دست داد و کشور لبنان هم فقدان مردی از مردان بزرگ سرزمین خود را به سوگ نشسته است. کسی که در کنار امام موسی صدر از بنیانگذاران مقاومت و جنبش امل و جامعه مقاومت بود و همواره از مسائل امت اسلامی و در رأس آن مسئله فلسطین دفاع می‌کرد.

شیخ الخطیب افزود: علامه قبلان دستاوردهای ملی را  در حفظ همزیستی مشترک و آرامش داخلی محقق کرد و در خدمت به مردم انگیزه زیادی داشت و برای تقویت همکاری بین گروه‌های ملی تلاش کرد.

نائب‌رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان اعلام کرد که پیکر عبدالامیر قبلان صبح امروز به مقر مجلس اعلای اسلامی شیعیان منتقل شده است و طی امروز و فردا ساعات مشخصی (9 صبح تا 12 ظهر و 3 تا 6 بعد از ظهر) برای حضور سوگواران و عرض تسلیت، تعیین شده است.

شیخ الخطیب تاکید کرد که مراسم تشییع و تدفین پیکر مرحوم علامه قبلان ساعت 2 بعد از ظهر روز سه‌شنبه در روضه الشهیدین در الغبیری یکی از روستاهای لبنان در شهرستان بعبدا در استان جبل لبنان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha