آغاز عملیات امنیتی الحشد الشعبی علیه تروریست‌ها در استان‌های دیاله و صلاح‌الدین
کد خبر: 3995565
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹

آغاز عملیات امنیتی الحشد الشعبی علیه تروریست‌ها در استان‌های دیاله و صلاح‌الدین

نیروهای الحشد الشعبی عراق امروز، 15 شهریور عملیات امنیتی مشترک خود را در دو استان دیاله و صلاح‌الدین آغاز کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری رسمی عراق(واع)، طالب الموسوی، فرمانده عملیات الحشد الشعبی در دیاله، امروز دوشنبه از آغاز عملیات مشترک نیروهای الحشد در دیاله و صلاح‌الدین خبر داد.
 
 وی در بیانیه‌ای اظهار کرد: نیروهای مشترک ارتش، پلیس فدرال و الحشد الشعبی از سوی فرماندهی عملیات دیاله با تمامی تیپ‌ها، فرماندهی کرکوک و شرق دجله با سه تیپ ۲۲، ۹ و ۸۸ و با پشتیبانی اداره جنگنده‌های زرهی و مبارزه با مواد منفجره، مهندسی نظامی، رسانه، پزشکی و پوشش هوایی جنگنده‌های ارتش صبح امروز عملیات امنیتی مشترک با هدف تعقیب باقیمانده‌ اعضای گروه تروریستی داعش در دو استان دیاله و صلاح‌الدین آغاز کردند.
 
وی افزود: فرماندهی الحشد الشعبی در دیاله، عملیات را از دو محور اصلی آغاز کرده است: محور اول از گذرگاه المیته به سمت روستای الطالعه و محور دوم از بخش شمالی گذرگاه النعمان به سمت روستای الطالعه.
 
این فرمانده الحشد الشعبی در پایان گفت: فرماندهی الحشد در دیاله عملیات پیش‌دستانه بسیار دقیقی را با اهداف مشخص و نتایج مهم به اجرا درآورده است.
 
الحشد الشعبی در اوت گذشته با صدور بیانیه‌ای از آغاز عملیات امنیتی برای تعقیب باقیمانده‌های اعضای گروه تروریستی داعش در شهر «آمرلی» واقع در استان صلاح‌الدین در شمال عراق خبر داد.
 
در بیانیه مذکور آمده است که هدف از انجام این عملیات تأمین امنیت دکل‌های انتقال برق است که دو استان دیاله و صلاح‌الدین را به هم مرتبط می‌سازد.
انتهای پیام
captcha