مسئولان قائل به واگذاری امور به بخش مردمی نیستند
کد خبر: 3996026
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
انجم‌شعاع:

مسئولان قائل به واگذاری امور به بخش مردمی نیستند

مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت گفت: با وجود پیش‌بینی تمهیدات لازم برای پذیرش تمام امور قرآنی کشور، برخی از مسئولان دولتی و حاکمیتی، قائل به واگذاری امور به بخش مردمی نیستند، چراکه واگذاری مسئولیت‌های اجرایی را موجب کاهش نفوذ، اقتدار و کاهش خدمات اداری خود می‌دانند.

به گزارش ایکنا، محمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت با بیان اینکه برخی از دستگاه‌ها، درباره واگذاری مسئولیت‌های اجرایی هنوز  اقداماتی انجام نداده‌اند، گفت: با وجود تأکیدات مقام معظم رهبری و با وجود شکل‌گیری اتحادیه با رویکرد کاهش تصدی‌گری بخش‌های حاکمیت و دولتی، همچنان دستگاه‌ها اصلی و مؤثر حاضر به واگذاری مسئولیت‌های اجرایی به اتحادیه نیستند.

وی افزود: این در حالی است که اولاً با وجود پیش‌بینی تمهیدات لازم برای پذیرش تمام امور قرآنی کشور، برخی از مسئولان دولتی و حاکمیتی، قائل به واگذاری امور به بخش مردمی نیستند، ثانیاً، دستگاه‌ها، واگذاری مسئولیت‌های اجرایی را موجب کاهش نفوذ، اقتدار و کاهش خدمات اداری خود می‌دانند.

انجم‌شعاع با اشاره به رویکرد اتحادیه بیان کرد: در طول یک سال گذشته بارها درباره ضرورت کاهش تصدی‌گری دستگاه‌ها و نیز تغییر رویکرد آن‌ها از امور اجرایی به امور سیاست‌گذاری، نظارت راهبردی و حمایت و پشتیبانی مادی و معنوی و تقنینی سخن گفتیم. اما متأسفانه علاقه‌مندی برخی دستگاه‌ها به اجرای برخی دوره‌ها و مسابقات دست و پا گیر، مانع از تحقق این موضوع شده و هنوز برخی عزیزان به دنبال پذیرش این موضوع نبوده و نیستند.

وی با بیان اینکه با دستگاه‌های عدیده‌ در این رابطه مذاکراتی صورت گرفته، تصریح کرد: متأسفانه تاکنون از کمیسیون آموزش عمومی و وزارت آموزش و پرورش و حتی مجموعه معاونت قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هیچ برنامه اجرایی به اتحادیه واگذار نشده و روزها و ماه‌های گذشته تنها با وعده و عید سپری شده است.

انجم‌شعاع اضافه کرد: تصور می‌کنم که عزیزان و مسئولان دستگاه‌ها، باید یک اقدام جدی و رویکرد جهادی به این موضوع داشته باشند تا امر واگذاری تسریع پیدا کند تا زمانی که موضوعات این‌چنینی در حد تعارف و احترام باشد، وضع موجود تغییری نخواهد کرد.

انتهای پیام
captcha