تأکید بر عضویت اتحادیه‌های قرآنی در شورای فرهنگ عمومی استان‌ها و کشور
کد خبر: 4009601
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
طی بیانیه مدیران عامل اتحادیه‌های استانی مطرح شد؛

تأکید بر عضویت اتحادیه‌های قرآنی در شورای فرهنگ عمومی استان‌ها و کشور

بیانیه دومین نشست مشترک اعضای هیئت مدیره اتحادیه کشوری و اتحادیه‌های استانی مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت پس از به امضا رسیدن اعضا، امروز، 10 آبا‌ن‌ماه منتشر شد. طی آن بر نقش اتحادیه‌های قرآنی در سطح استان‌ها و کشور در فرایند صدور مجوز تأسیس مؤسسات و خانه‌های قرآن و تمدید آنان و عضویت رسمی در شورای فرهنگ عمومی استان و کشور تأکید شد.

بیانیهبه گزارش ایکنا، بیانیه دومین نشست مشترک اعضای هیئت مدیره اتحادیه کشوری و اتحادیه‌های استانی مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت پس از تأیید و به امضا رسیدن مدیران عامل اتحادیه‌های استانی، امروز، 10 آبان‌ماه صادر شد.

این نشت یک روزه، چهارشنبه گذشته، 5 آبان‌ماه به صورت حضوری و مجازی با شرکت مدیران عامل اتحادیه‌های قرآنی استان‌ها  و اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل اتحادیه کشوری در سالن اجتماعات سازمان دارالقرآن برگزار شد. 

متن این بیانیه بدین شرح است؛

«بسم الله الرحمن الرحیم

انقلاب شکوهمند اسلامی که با الهام از مفاهیم آیات قرآن‌کریم و درس‌های بی‌بدیل نهضت عاشورای حسینی سال ۶۱ هجری، با درهم کوبیدن کاخ پوشالی طاغوت زمان و قدرت دروغین استکبار، به پیروزی رسیده است، علی‌رغم ایجاد موانع دشمنان و خود فروختگان در مسیر رشد و پویایی خود، دستاوردهای چشمگیری را بدست آورده و به موازات آن در بیداری اسلامی منطقه نقش ارزنده‌ای را در معادلات جهانی بر عهده دارد.
یکی از این دستاوردها، احیای آموزه‌های قرآن‌کریم و تربیت هزاران استاد، مفسر، حافظ و قاری قرآن کریم و همچنین اعزام مبلغان قرآنی به دیگر کشورها و ترویج این دستاورد تاثیرگذار در رشد و تعالی معنوی آحاد مردم و جامعه بوده‌ است.

براساس تحلیل اکثریت قاطع کارشناسان، یکی از نهادهایی که در این توفیق نقش محوری داشته است، تأسیس و راه‌اندازی مؤسسات و تشکل‌های قرآنی مردم جهت مدیریت واحد این مؤسسات، تشکیل هسته اتحادیه قرآنی بوده‌ است که مأموریت اتحادیه قرآنی که در حال حاضر با توجه به تعدد مؤسسات در قالب اتحادیه کشوری و اتحادیه‌های استانی ایفای نقش می‌کند، نظارت بر عملکرد مؤسسات، به عنوان بازوهای توانمند دستگاه‌های ناظر حاکمیتی و دولتی و کاهش تصدی‌گری آنان اجرای وظایف محوله در بخش مردمی است.

الحمدلله و المنه در سایه همدلی دستگاه‌های قرآنی و حاکمیتی و حضور هوشمندانه آحاد مردم قدرشناس و بصیر، تشکیل دولت محترم انقلابی و جهادی است که با شعار احیای نقش مردمی که مکرر ایفای نقش آن مورد تأکید رهبری معزز انقلاب قرار گرفته است، پای به عرصه سازندگی و خوداتکایی ایران اسلامی گذاشته است، بارقه‌های امید در این نهاد مردمی دمیده است.

از این رو ما شرکت‌کنندگان در دومین نشست مشترک اتحادیه کشوری (اعضای هیئت مدیره و بازرسان اتحادیه کشوری و مدیران عامل اتحادیه‌های استانی) به موازات آرزوی توفیقات روزافزون برای دولت محترم و حمایت از اهداف و برنامه‌های تبیین شده و در عین اعلام آمادگی خود در جهت هرگونه همکاری و اجرای مأموریت‌های محوله در تمامی زمینه‌های قرآنی، از جناب رئیس‌جمهور مردمی، انقلابی و جهادی و وزرای محترم و همچنین نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی درخواست می‌کنیم.

۱- نسبت به حمایت قانونی از مأموریت‌های اتحادیه قرآنی کشوری و استان‌ها و به تبع آن مؤسسات و تشکل‌های قرآنی مردمی و پیش بینی ردیف بودجه‌هایی در قالب برنامه‌های قرآنی مردمی اقدام عاجل را مبذول کنید.

۲- با توجه به شرایط ویژه مؤسسات که اغلب با حداقل هزینه و اعتبارات فعالیت قرآن و عترت خود را انجام می‌دهند و مستند به سوابق موجود، کمترین اعتبارات و بودجه‌های مصوب به این مجموعه اختصاص می‌یابد. در خصوص ایجاد تسهیلات لازم و تهیه سازوکارهای قانونی در قالب معافیت‌های مالیاتی، حذف سهم بیمه‌ای کارفرما از مؤسسات قرآنی که ۹۹ درصد آنان، در ردیف کارگاه‌های زیانده محسوب و غالباً با تبرعات مردمی اداره می‌شوند و عضویت در صندوق حمایت از فعالان قرآنی و در عین حال استفاده از امکانات سخت افزاری و نرم‌افزاری دستگاه‌های ذیربط، به ویژه مکان آنان جهت استقرار مؤسسات و اتحادیه اقدام مقتضی مبذول دارند.

۳- از اعضای محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی و بطور مشخص بویژه دبیر محترم این شورای انقلابی جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای عاملی انتظار داریم تا در راستای صدور فرایند مجوز تأسیس مؤسسات و خانه‌های قرآن و تمدید آنان و نقش اتحادیه‌های قرآنی چه در قالب کشوری و چه استانی مساعدت لازم را مبذول و به موازات آن نسبت به عضویت رسمی در شورای فرهنگ عمومی استان و کشور از طریق دستگاه‌های ذیربط اقدام شایسته مبذول کنید.

۴- با عنایت به اهمیت ارجاع مسئولیت در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که نقش کلیدی در حمایت از فعالیت‌های قرآنی مردمی دارند، از وزیر محترم این وزارتخانه مؤثر در حوزه‌های فرهنگی و قرآنی انتظار می‌رود تا در انتصابات فردی واجد شرایط، مدیر و دارای شاخص‌های قرآنی عنایت ویژه مبذول دارد.

در پایان با آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت و با برکت رهبر عزیز و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گلگون کفن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، خصوصاً شهدای قرآنی، موفقیت دولت عزیز، مجلس انقلابی و تمامی مدیران خدوم را از ایزد منان خواستاریم.

شرکت‌کنندگان در دومین نشست مشترک هیئت مدیره اتحادیه کشوری و مدیران عامل اتحادیه‌های استانی مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت

امضاکنندگان:
مرتضی طلایی- رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری
رحیم قربانی - نائب رئیس هیئت مدیره
محمد انجم شعاع- مدیرعامل
سیدعلی سرسرابی- عضو هیئت مدیره
حسن محمدی- عضو هیئت مدیره
لاله افتخاری- عضو هیئت مدیره
حسین خاکساری هرندی- عضو هیئت مدیره
مهدی مقامی- عضو هیئت مدیره
علیرضا شاهسونی- عضو هیئت مدیره
جواد سعیدی- عضو هیئت مدیره
نهضت حورزاده- عضو هیئت مدیره - مدیرعامل اتحادیه استان اردبیل
امیرحجت مرادی- عضو هیئت مدیره - مدیرعامل اتحادیه استان گیلان
محمدحسین اسلامی- عضو هیئت مدیره - مدیرعامل اتحادیه استان فارس
پیمان سلیمی- عضو هیئت مدیره - مدیرعامل اتحادیه استان کرمانشاه

محمد الهی - عضو هیئت بازرسین اتحادیه کشوری- مدیرعامل اتحادیه استان خراسان جنوبی
ابراهیم عبدی - مدیرعامل اتحادیه استان آذربایجان شرقی
حسینعلی جان‌نثاری- مدیرعامل اتحادیه استان اصفهان
فرخ‌لقا پورمختار- مدیرعامل اتحادیه استان البرز
نسرین منصوری- مدیرعامل اتحادیه استان ایالم
محمد ادیب‌نیا – مدیرعامل اتحادیه استان بوشهر
مرضیه خسروی- مدیرعامل اتحادیه استان چهارمحال و بختیاری
حجت مجیدی بیلندی- مدیرعامل اتحادیه استان خراسان رضوی
لیلی شکرانی- مدیرعامل اتحادیه استان خراسان شمالی
سیده مریم موسوی‌زاده- مدیرعامل اتحادیه استان خوزستان
محمد رضایی- مدیرعامل اتحادیه استان زنجان
خانم نادعلی- مدیرعامل اتحادیه استان سمنان
علیرضا سربیشه‌ای- مدیرعامل اتحادیه استان سیستان و بلوچستان
محمد نیکی کهریزی- مدیرعامل اتحادیه استان قزوین
حبیب الله عزیزی- مدیرعامل اتحادیه استان قم
فرید عزت‌پور- مدیرعامل اتحادیه استان کردستان
مصطی نیک‌ورز- مدیرعامل اتحادیه استان کرمان
سیدخدادوست موسوی سادات- مدیرعامل اتحادیه استان کهگیلویه و بویراحمد
محترم قلی‌پور- مدیرعامل اتحادیه استان گلستان
روح الدین بلواسی- مدیرعامل اتحادیه استان لرستان
بهروز کریم‌نژاد سرخی- مدیرعامل اتحادیه استان مازندران
پیمان عین‌القضاتی- مدیرعامل اتحادیه استان مرکزی
عماد ناصری- مدیرعامل اتحادیه استان هرمزگان
هاشم سعیدی شکوه- مدیرعامل اتحادیه استان همدان
حمیدرضا مطهریان- مدیرعامل اتحادیه استان یزد»

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha