اعلام فراخوان نخستین جشنواره ملی نمایش‌نامه نویسی «شهر خورشید»
کد خبر: 3996107
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴

اعلام فراخوان نخستین جشنواره ملی نمایش‌نامه نویسی «شهر خورشید»

فراخوان نخستین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی استان بوشهر با عنوان «شهر خورشید» با موضوع آسیب‌های اجتماعی و خانواده منتشر شد.

به گزارش ایکنا از بوشهر، محمد مظفری، صبح امروز هفده شهریور با حضور در جمع خبرنگاران از برگزاری جشنواره نمایشنامه نویسی شهر خورشید خبر داد و گفت: جشنواره نمایشنامه نویسی شهر خورشید با محوریت سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های تئاتری استان بوشهر و حمایت دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر با موضوع آسیب‌های اجتماعی و خانواده در گستره ملی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت بیش از پیش به کارگیری  ابزار هنر در حوزه پیشگیری افزود: غافل شدن از ابزار هنری در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌تواند حرکت در این مسیر را کند کند.

مظفری با اشاره به اینکه آموزش مهارت‌های زندگی به خانواده‌ها مهمترین اصل در جریان پیشگیری از آسیب‌ها است، اضافه کرد: رسانه تئاتر و هنرهای نمایشی مهمترین ابزاری است که می‌توان در این مسیر از آن استفاده کرد.

مدیرکل دفتر اموراجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر ضمن تشکر از هنرمندان تئاتر استان بوشهر، تشریح کرد: دغدغه‌ای که هنرمندان تئاتر استان در حوزه آسیب‌های اجتماعی دارند، ستودنی است و برگزاری جشنواره‌هایی مانند جشنواره شهر خورشید را می‌توان به عنوان نمونه مهمی از هنر متعهد معرفی کرد.

مظفری بیان کرد: شناسایی استعدادهای تازه ادبیات نمایشی ایران و تشویق آنها جهت نگارش آثاری با موضوعات بومی و اجتماعی، کمک به ارتقا سطح نمایشنامه نویسی در کشور و انتشار بیشتر نمایشنامه‌ها به منظور استفاده در اجراها و معرفی به کارگردانان مطرح کشور از اهداف این جشنواره است.

وی با اشاره به موضوعات این جشنواره گفت: در بخش اجتماعی، خانوادگی موضوعات این جشنواره شامل آسیب‌های اجتماعی(فقر، اعتیاد، کودک کار، طلاق، خشونت و…)، خانواده و نشاط اجتماعی(آداب و رسوم بومی شهرهای کشور در مواجهه با اعیاد باستانی و اسلامی، جشن‌ها، بازی‌های بومی محلی و…) و آموزش (نقش مدرسه در تربیت کودک و نوجوان، تأثیر سمن‌ها بر شکل گیری روابط بهتر اجتماعی در کودک و نوجوان و…) است.

مدیرکل دفتر اموراجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر تاکید کرد: این جشنواره به پاسداشت خانواده و تأثیر آن بر روابط اجتماعی نهادینه شده است.

وی ادامه داد: در بخش موضوعات آزاد نیز نویسنده در انتخاب موضوع خارج از اولویت‌های جشنواره آزاد است و این بخش جهت حمایت از نویسندگانی می‌باشد که بر اساس جهان بینی و قوه تخیل خود نمایشنامه به رشته تحریر در می‌آورند.

مظفری افزود: نمایشنامه‌ها می‌توانند تألیفی یا اقتباسی باشند که در صورت اقتباسی بودن ذکر منبع و نام نویسنده ضروری است، تعداد صفحات نباید کمتر از ۱۵ و بیشتر از ۴۵ صفحه باشد و هر نمایشنامه نویس می‌تواند دو اثر به جشنواره ارسال کند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر اضافه کرد: آثار پذیرفته شده نباید تاکنون به صورت کتاب چاپ شده یا در جشنواره‌ای حائز رتبه شده باشند.

وی گفت: جشنواره نمایشنامه نویسی شهر خورشید به همت گروه تئاتر پرپروک دیر و سازمان مردم نهاد آفرینگان آوای صحنه با حمایت دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha