انتقاد فعال قرآنی میبد از حذف بخش زیر ۱۶ سال
کد خبر: 3996570
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
در حاشیه مسابقات قرآن اوقاف مطرح شد؛

انتقاد فعال قرآنی میبد از حذف بخش زیر ۱۶ سال

فعال قرآنی شهرستان میبد با گلایه از حذف بخش سنی زیر ۱۶ سال از مسابقات قرآن اوقاف، گفت: مسابقات قرآن دانش آموزی در سطح و کیفیت مسابقات قرآن اوقاف و امورخیریه نیست که در نوجوان ایجاد انگیزه کند.

انتقاد فعال قرآنی میبد از حذف رشته زیر 16 سالروح‌الله رحمانی، فعال قرآنی شهرستان میبد و شرکت‌کننده بخش اذان مرحله استانی مسابقات قرآن کریم اوقاف در گفت‌وگو با ایکنا از یزد اظهار کرد: مسابقات اگر به روش استاندارد برگزار شود می‌تواند باعث پیشرفت علاقه‌مندان و فعالان قرآنی شود و بهانه‌ای باشد برای اینکه خود را محک زنند.

وی با انتقاد از حذف گروه سنی زیر 16 از مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امورخیریه، افزود: این موضوع، فقط انتقاد بنده نیست چرا که در مجموعه‌ای مدیریت می‌کنم که نوجوانان حافظ و قاری در سال‌های گذشته بسیار انگیزه خوبی برای حضور در مسابقات داشتند و شاید ماه‌ها درگیر این مسابقات بودند و همین درگیری و علاقه باعث پیشرفت آنها می‌شد البته برای بنده نیز به‌عنوان مسئول و مربی انگیزه‌ای بود که مشارکت حداکثری قرآن آموزان مجموعه در مسابقات رقم خورده و قرآن آموزان رتبه‌هایی کسب کنند. 

رحمانی ادامه داد: اکنون مسابقات ویژه بزرگسالان برگزار می‌شود و مسابقات زیر 16 سال به مسابقات دانش آموزی موکول شده که سطح و کیفیت آن به گونه‌ای نیست که بتواند ایجاد انگیزه کند و شکل و شمایل آن تغییر کرده که به نظر بنده ضعف بزرگی است و ای کاش نوجوانان و گروه‌های زیر 16 سال هم موقعیتی پیش می‌آمد، بتوانند در مسابقاتی با چنین سطح و کیفیتی شرکت کنند و خود را محک زنند. 

مدیر بخش صوت و لحن مؤسسه قرآنی حضرت معصومه شهرستان میبد در ارزیابی وضعیت شهرستان میبد، گفت: خوشبختانه شهرستان میبد در زمینه قرآنی نسبت به سایر شهرستان‌ها و حتی مرکز استان توانسته سرآمد باشد و در سطح استان، کشوری و حتی بین‌الملل به خوبی شناخته شود.

وی ادامه داد: داوود فلاحی از شهرستان میبد از خاص‌ترین حافظان قرآن استان یزد است که یک حافظ کل بین‌المللی محسوب می‌شود و در مسابقات بین‌المللی شرکت کرده و به‌عنوان سفیر ایران در کشورهای همجوار به اجرا پرداخت که افتخاری برای میبد است و امثال این حافظ هستند که خوب درخشیده‌اند و توانستند مقامات خوبی کسب کنند.

انتهای پیام
captcha