حضور شکوفه‌ها حال و هوای خاصی به مسابقات قرآن می‌بخشد
کد خبر: 3996824
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹

حضور شکوفه‌ها حال و هوای خاصی به مسابقات قرآن می‌بخشد

رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف استان یزد در زمینه حذف بخش زیر ۱۶ سال در مسابقات قرآن اوقاف، گفت: حضور شکوفه‌ها حال و هوای خاصی به شکوه مسابقات می‌بخشد و اکنون با حذف این رشته این شور و اشتیاق نیز کاهش یافته است.

حضور شکوفه‌ها حال و هوای خاصی به مسابقات قرآن می‌بخشدحجت‌الاسلام محمود میرجلیلی، رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد در پاسخ به انتقاد یکی از فعالان قرآنی شهرستان میبد در خصوص حذف رشته زیر 16 سال در مسابقات، اظهار کرد: این موضوع تصمیمی بود که سال‌های گذشته در ستاد عالی مسابقات قرآن کشور که سازمان اوقاف هم یکی از اعضای این ستاد است، به صورت ملی گرفته شد که مسابقات دانش‌آموزی با توجه به ماهیتی که دارد و دانش‌آموزان مخاطب آن هستند در مجموعه آموزش و پرورش استان‌ها برگزار شود و سازمان اوقاف برگزاری مسابقات بزرگسالان را عهده‌دار باشد.

وی ادامه داد: این تصمیمی بود که سیاست‌گذاری آن در سطح کلی و کلان گرفته شد و ما نیز تابع این تصمیم‌گیری و بر اساس آن مسابقات را برگزار می‌کنیم.


بیشتر بخوانید: 

انتقاد فعال قرآنی میبد از حذف بخش زیر ۱۶ سال


میرجلیلی با اشاره به اینکه در این زمینه نظرات موافق و مخالفی وجود دارد بیان کرد: نظر بنده اکنون این است که ای کاش مسابقات شکوفه‌ها در قالب مسابقات قرآن اوقاف برگزار می‌شد چون حضور شکوفه‌ها در مسابقات سراسری اوقاف جدی‌تر از مسابقات دانش‌آموزی برگزار می‌شود و بهای بیشتری به دانش‌آموزان در این مسابقات داده خواهد شد.

رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان یزد بیان کرد: حضور شکوفه‌ها حال و هوای خاصی به شکوه مسابقات اضافه می‌کند و چند سالی که رشته زیر  16 سال از این مسابقات حذف شده، از حال و هوای مسابقات قرآن اوقاف نیز کاسته شده است.

انتهای پیام
captcha