اعجاز غیبی قرآن؛ محور وبینار علمی آستان عباسی
کد خبر: 3996838
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴

اعجاز غیبی قرآن؛ محور وبینار علمی آستان عباسی

بخش اندیشه و فرهنگ آستان مقدس عباسی نشستی مجازی با عنوان «متون غیبی در قرآن کریم و کاربرد تاریخی آن در دوران رسالت» را برگزار کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از شبکه جهانی الکفیل، دار الرسول الاعظم(ص) وابسته به بخش امور اندیشه و فرهنگ آستان مقدس عباسی در چارچوب فعالیت‌های انجمن سیره نبوی این انجمن، روز جمعه 19 شهریور وبیناری با عنوان «متون غیبی در قرآن کریم و کاربرد تاریخی آن در دوران رسالت» برگزار کرد.
 
در این نشست مجازی که در بستر ZOOM برگزار شد، عمار عبودی نصار، استاد دانشکده ادبیات دانشگاه کوفه به عنوان سخنران و داود سلمان الزبیدی، عضو دارالرسول الاعظم (ص) به عنوان گرداننده وبینار حضور داشتند.
 
نصار با اشاره به اهتمام آستان عباسی به تاریخ اسلام به ویژه سیره پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: این وبینار با توجه به آیاتی که بر آینده دلالت دارد، بر جنبه اعجازآمیز قرآن کریم متمرکز شده است. این آیات به منزله اخباری بودند که در قرآن کریم به آنها اشاره شده و حاکی از حوادثی بود که پس از دوران پیامبر اکرم (ص) به گوش صحابه ایشان می‌رسید؛ این آیات واکنش‌های متفاوتی بین افراد داشت و همچنین برخی آن را به عنوان موضوعات قطعی تلقی می‌کردند.
 
در پایان این وبینار فرصتی برای پرسش و پاسخ شرکت‌کنندگان و دنبال‌کنندگان وبینار فراهم شد و عمار نصار به سؤالات مربوط به موضوع وبینار پاسخ داد.

آیات غیبی، متون غیبی یا اعجاز غیبی قرآن درباره آن دسته از اخبار و حوادثی است که در گذشته، حال و آینده اتفاق افتاده و قرآن از آنها به طور صحیح و قطعی خبر داده است و در آن به اخباری از حوادث و سرگذشت امت‌های پیشین و پیامبران گذشته استدلال شده است.

داستان ولادت حضرت عیسی(ع)، خبر پیروزی روم بر ایرانیان، شکست کفار در جنگ بدر و خبر از فتح مکه و به اسلام گرویدن مردم از جمله این آیات غیبی است.

انتهای پیام
captcha