اسرای فلسطینی گریخته از زندان اسرائیل در معرض اتهام تروریستی
کد خبر: 3996854
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱

اسرای فلسطینی گریخته از زندان اسرائیل در معرض اتهام تروریستی

پلیس و دادستانی رژیم صهیونیستی کیفرخواستی را برای چهار اسیر فلسطینی بازداشت‌شده مطرح کرده‌اند که آنها را به برنامه‌ریزی برای عملیات خرابکاری و تروریستی متهم کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از فلسطین الیوم، دادگاه رژیم صهیونیستی در شهر الناصره در شمال سرزمین‌های اشغالی، شامگاه شنبه شاهد صحنه محاکمه چهار اسیر فلسطینی بود که پس از موفقیت به نجات از زندان رژیم صهیونیستی، طی دو روز گذشته مجددا بازداشت شدند.

سحرگاه دیروز شنبه نظامیان اشغالگر زکریا الزبیدی و محمد عارضه دو نفر از جمع شش اسیر فراری از جلبوع را در یک پارکینگ خودرو بین روستای عرب الشبلی و ام الغنم در جنوب شهر عرب نشین الناصره بازداشت کردند.

نظامیان صهیونیست روز جمعه نیز محمود العارضه و یعقوب قادری را در نزدیکی منطقه جبل القفزه در جنوب شهر الناصره دوباره به اسارت گرفتند.

دادگاه الناصره برای این چهار اسیر عملیات تونل آزادی از جلبوع (فرار از زندانی در شمال سرزمین‌های اشغالی) حکم تمدید 9 روزه بازداشت به منظور ادامه بازجویی از آنها را صادر کرد.

به گزارش تلویزیون کان رژیم صهیونیستی، ادعاهایی که پلیس و دادستانی اسرائیل به این چهار اسیر وارد کردند شامل فرار، کمک به فرار، توطئه برای انجام یک جرم، عضویت در گروهی موسوم به معاد و کمک به تشکیل گروه معاد است.

روزنامه عبری زبان هاآرتص نیز خبر داد،  پلیس رژیم صهیونیستی در حال آماده سازی کیفرخواست علیه چهار اسیر فلسطینی است تا آنها را به برنامه‌ریزی برای عملیات خرابکاری و تروریستی متهم کند، چیزی که مجازات آن تا 15 سال زندان است و مجازات جرم کمک به دیگران برای فرار از زندان نیز تا 20 سال حبس است.

روزنامه عبری زبان هاآرتص خبر داد پلیس رژیم صهیونیستی می‌گوید که این اسرا پس از فرار از زندان جلبوع برای عملیات تروریستی برنامه ریزی کرده بودند.

ویلدمن، وکیل زکریا الزبیدی یکی از چهار اسیری که مجددا بازداشت شده است گفت: ما درخواست پلیس اسرائیل برای تمدید 13 روزه بازداشت او را رد کردیم و اتهام‌های وارده بر او را هم رد می‌کنیم. او از زندان فرار کرده، اما این یک اتفاق طبیعی است.

او افزود: ما به اینجا آمدیم تا از زکریا دفاع کنیم و درخواست و اتهام پلیس رژیم صهیونیستی و دادستانی را رد می‌کنیم.

در همین حال پلیس رژیم صهیونیستی در جستجوی دو اسیر دیگر است که بر اساس گزارش‌های امنیتی این رژیم یکی از آنها به سمت کرانه باختری رفته و دیگری هنوز در اراضی اشغالی 1948 است.

شهر الناصره و بیرون از محل برگزاری جلسه محاکمه چهار اسیر فلسطینی نیز شب گذشته شاهد تجمع فلسطینی‌های ساکن اراضی اشغالی 48 در حمایت از این اسرا بود.

اسامی شش اسیری که طی عملیات بامداد دوشنبه گذشته(15 شهریور ماه 1400) در زندان جلبوع، ادعای رژیم صهیونیستی درباره استحکام دستگاه امنیتی خود را به چالش کشیدند در ذیل آمده است که چهار نفر اول مجددا بازداشت شدند:

1- محمود عبد الله عارضة (46 ساله) از منطقه عرابة در جنین که از سال 1996 بازداشت و به حبس ابد محکوم شده است

2- محمد قاسم عارضه (39 ساله) از منطقه عرابة که از 2002 بازداشت و به حبس ابد محکوم شده است.

3- یعقوب محمود قادری (49 ساله) از منطقه پیر پاشا که از سال 2003 بازداشت و به حبس ابد محکوم شده  است.

4- زکریا زبیدی (46 ساله) از اردوگاه جنین که از سال  2019 بازداشت شده است

5 - أیهم نایف کممجی ( 35 ساله) از منطقه کفردان که از سال 2006 بازداشت شده و به حبس ابد محکوم شده است.

6-  مناضل یعقوب انفیعات (26 ساله) از منطقه یعبد که از سال 2019 بازداشت شده است.

انتهای پیام
captcha