اعلام روز خشم در غزه در حمایت از اسرای فلسطینی
کد خبر: 3996327
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳

اعلام روز خشم در غزه در حمایت از اسرای فلسطینی

جریان‌های ملی و اسلامی فلسطینی در غزه با صدور فراخوانی فردا جمعه را روز خشم و رویارویی با اشغالگران اسرائیلی در کرانه باختری و نوار غزه در حمایت از اسرای فلسطینی به ویژه 6 اسیری که موفق به فرار از زندان جلبوع شدند، اعلام کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، جمیل مزهر عضو دفتر سیاسی جبهه خلق برای آزادی فلسطین امروز در جریان تجمع جریان‌های ملی و اسلامی فلسطینی در شهر غزه ـ شامل جنبش‌های فتح، حماس، جهاد اسلامی و شماری از گروه‌های دیگر ـ در سخنانی به نمایندگی از گروه‌های فلسطینی گفت که عموم ملت فلسطین باید فردا را روز سراسری خشم و رویارویی همه‌جانبه و درگیری با اشغالگران اسرائیلی برای حمایت از اسرای فلسطینی در نبرد علیه دشمن صهیونیستی اعلام کند.

مزهر تاکید کرد که فردا باید جمعه آزادی در حمایت از اسرای قهرمان در انتفاضه آزادی باشد.

وی ضمن هشدار نسبت به ادامه تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی، تاکید کرد که ملت فلسطین هرگز در برابر این تجاوزات ساکت نمی‌نشیند و هرگونه اقدام طرف صهیونیستی را متقابلا پاسخ خواهد داد.

جمیل مزهر تصریح کرد: ملت و مقاومت فلسطین در کنار اسرای فلسطینی ایستاده‌اند و هرگز آنان را تنها نخواهند گذاشت و هرگز این اسرا را به ورطه فراموشی نخواهند سپرد و رنج و محنت هایشان را نادیده نخواهند انگاشت.  

عضو دفتر سیاسی جبهه خلق برای آزادی فلسطین و مسئول شاخه این جبهه در غزه همچنین با ایراد نطقی به نمایندگی از گروه‌های ملی فلسطین در نشست مطبوعاتی کمیته حمایت از اسرای فلسطینی این گروه‌ها تصریح کرد که ملت فلسطین بسیج عمومی اعلام کرده است و تمامی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خود را برای خدمت به نبرد آزادی به میدان آورده است، این ملت اکنون خود را برای یک قیام گسترده آماده می‌کند. 

جمیل مزهر به رژیم اشغالگر قدس درباره ادامه حملات سرکوبگرانه علیه اسرای فلسطینی هشدار داد و تاکید کرد که ملت فلسطین هرگز در قبال تجاوزات سرکوبگرانه علیه اسرای فلسطینی سکوت نخواهد کرد و پاسخ هرگونه جنایت را خواهد داد.

عضو دفتر سیاسی جبهه خلق برای آزادی فلسطین ضمن تجلیل و تمجید از عملیات قهرمانانه 6 تن از اسرای فلسطینی برای آزادیشان از زندان جلبوع افزود که این عملیات جهانیان را به خاطر دقت طراحی و شجاعت بالایش مات و مبهوت کرد و ضربه محکمی به ساختار امنیتی رژیم اشغالگر قدس زد و قدرت ملت فلسطین را در غلبه بر دشمن صهیونیستی تا بن دندان مسلح به منصه ظهور رساند. 

وی رخدادهای جاری در زندان‌های صهیونیستی را بسیار خطرناک خواند و گفت که این امر وقوع هرگونه احتمال را می دهد، چرا که مسئله اسرای فلسطینی بسان مسئله قدس و مسئله آوارگان از جایگاه والایی برخوردار است.

وی تمامی آحاد ملت فلسطین را به حمایت از این 6 اسیر قهرمان فراخواند و گفت که حمایت از این دلاورمردان امانتی بر گردن ماست.
 
فراخوان گروه‌های فلسطینی برای درگیری با نظامیان صهیونیست

همچنین، گروه‌های فلسطینی، گروه‌های ملی و تشکل‌های جوانان فلسطینی طی فراخوان‌هایی خواستار برپایی تظاهرات گسترده در مناطق مرزهای باریکه غزه شدند.
 
گروه‌های فلسطینی این فراخوان‌ها را به نشانه حمایت از جنبش اسرای فلسطینی دادند. 

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که کرانه باختری و قدس اشغالی شب گذشته صحنه درگیری‌های خونین و شدید فلسطینیان با نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی بود.  

نیروهای سرکوبگر مدیریت زندان‌های صهیونیستی روز گذشته با یورش به بندها و سلول‌های زندان‌های النقب، ریمون، اوفر و جلبوع دست به سرکوب اسرا زدند و اسرای فلسطینی در واکنش به این تجاوز بخش‌های مختلف این زندان‌ها را به آتش کشیدند.
انتهای پیام
captcha