موافقت با آغاز فعالیت 11 مؤسسه قرآنی از سوی وزارت ارشاد
کد خبر: 3996857
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰

موافقت با آغاز فعالیت 11 مؤسسه قرآنی از سوی وزارت ارشاد

طی جلسه اخیر هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآن و عترت وزارت ارشاد، پرونده 11 متقاضی مؤسسه جدیدالتأسیس بررسی شد و موافقت اصولی دریافت کردند.

به گزارش ایکنا، سی و پنجمین جلسه هیئت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت روز گذشته، 20 شهریورماه، با موضوع درخواست 11 مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت جدید تشکیل شد.

پس از بحث و بررسی اعضا، در نهایت برای آغاز فعالیت رسمی 11 مؤسسه، موافقت اصولی صادر شد. این مؤسسات شامل انصار الرسول(ص) از خراسان جنوبی، ریحانه النبی(ص) از مرکزی شهر اراک، نور و بیت الزهرا(س) از تهران، نورالهدی از کهگیلویه و بویراحمد گچساران، صاحب الزمان(عج) از اصفهان شهر برخوار، مؤسسه اسرا در خراسان شمالی، ثقلین از خراسان شمالی و جامعةالهدی از اردبیل در حوزه آموزش عمومی، کاروان اندیشه از اصفهان، باغ رضوان از اردبیل شهر مشکین‌شهر در حوزه عمومی و تبلیغ و ترویج هستند.

بنابر گفته حمیدرضا شیخ‌ویسی، معاون رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت معاونت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی «چهار حوزه عمومی، تبلیغ و ترویج، مشاوره و تخصصی برای صدور مجوز فعالیت مؤسسات مد نظر است که این مجوزها براساس درخواست متقاضی تأسیس مؤسسه و همچنین سوابق کاری و تحصیلی اعضای هیئت مؤسس و تجربه‌هایی که در زمینه برپایی جشنواره، همایش‌ها و نمایشگاه‌ها دارند یا تجربه کاری در هر رشته آموزش قرآن به صورت تخصصی و در ادامه ارزیابی گروه مصاحبه‌شونده استان و در پایان تأیید هیئت رسیدگی مرکز، در اختیار مؤسسات قرار خواهد گرفت. همچنین مدت اعتبار موافقت اصولی‌، شش ماه است.»

یادآور می‌شود، عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عباس سلیمی، حجج اسلام محمدعلی خسروی و سیدمصطفی حسینی، همچنین محمدعلی خواجه‌پیری، مهدی محمدی، سیدفخرالدین اسماعیلی، مرتضی خدمتکار و حمیدرضا شیخ‌ویسی از جمله اعضای این هیئت هستند.

انتهای پیام
captcha