شرکت 260 پایور و وظیفه در مسابقات قرآن سپاه خوزستان
کد خبر: 3997424
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱

شرکت 260 پایور و وظیفه در مسابقات قرآن سپاه خوزستان

260 نفر پایور و وظیفه در چهلمین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه سپاه ولیعصر(عج) خوزستان شرکت کردند.

شرکت 260 پایور و وظیفه در مسابقات قرآن سپاه ولیعصر(عج) خوزستانبه گزارش ایکنا از خوزستان، چهلمین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه سپاه ولیعصر(عج) خوزستان امروز سه‌شنبه 23 شهریور برگزار شد. 

حجت‌الاسلام عبدالرضا رستگار، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه خوزستان در حاشیه مسابقات قرآن کریم سپاه ولی عصر(عج) خوزستان ضمن قدردانی از دست اندرکاران این مسابقات گفت: برگزاری مسابقات یکی از کارهای خوب و ماندگار است که باعث ترویج فرهنگ قرآنی در حوزه حفظ، قرائت و مفاهیم می‌شود.

وی اظهار کرد: مسابقه امروز، چهلمین دوره این مسابقات است و شرکت کنندگان، از نقاط مختلف استان در این مرحله حضور پیدا کرده‌اند.

رستگار با تأکید بر نیاز جامعه امروز به قرآن، گفت: توجه به قرآن یک امر بسیار ارزشمند و توصیه نبی اکرم (ص) است. بنا بر حدیثی از ایشان: «هر موقع در تاریکی‌ها قرار گرفتید، راه حل آن تمسک به قرآن است». این مسابقات می‌تواند برای نوجوانان و جوانان انگیزه آفرین باشد. اگر می‌خواهیم مصونیت داشته باشیم باید به قرآن توجه کنیم. چراکه به راه استوار هدایت می‌کند.

وی همچنین درباره برنامه‌های قرآنی سپاه ولیعصر(عج) استان خوزستان در طول سال گفت: برای پاسداران برنامه‌های حفظ، قرائت و مفاهیم برگزار می‌شود. روزهای شنبه برنامه تفسیر داریم و در پایگاه‌های بسیج مستمرا در حوزه‌های حفظ، قرائت و مفاهیم برنامه‌هایی برای بسجیان برگزار می‌شود.

همچنین سرهنگ محمدرضا نعمتی، مسئول معاونت روابط عمومی و تبلیغات سپاه ولیعصر(عج) خوزستان نیز گفت: امروز، چهلمین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه‌ سپاه ولیعصر(عج) استان برگزار شد. 260 نفر در سه رشته حفظ، قرائت و مفاهیم در این مسابقات شرکت کردند.

نعمتی با اشاره به زیر رشته‌های مسابقات اظهار کرد: رشته مفاهیم در دو سطح یک و دو برگزار می‌شود‎‏؛ سطح یک برای دارندگان مدرک دیپلم و زیر دیپلم و سطح دو برای افراد دیپلم به بالا است. رشته قرائت نیز در سه رشته ترتیل، تحقیق و اذان است که در دو بخش برادران پایور و وظیفه برگزار می‌شود. رشته حفظ نیز شامل حفظ 5‏، 10، 15، 20، 25 و حفظ کل است.

وی اعلام کرد: نتایج مسابقات هفته آینده اعلام می‌شود و از هر رشته و زیر رشته تعداد سه نفر نیروی پاسدار و سه نفر نیروی وظیفه به مسابقات کشوری راه پیدا می‌کنند. 

انتهای پیام
captcha