حضور مجدد شکوفه‌ها در مسابقات قرآن اوقاف برنامه‌ریزی شود
کد خبر: 3997433
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹

حضور مجدد شکوفه‌ها در مسابقات قرآن اوقاف برنامه‌ریزی شود

پیشکسوت قرآنی استان یزد با اشاره به حذف بخش زیر ۱۶ سال از مسابقات اوقاف، گفت: امیدواریم با توجه به اهمیت کادرسازی برای آینده و بالابودن سطح کیفی مسابقات اوقاف در سال‌های آینده از حضور مجدد شکوفه‌ها بهره‌مند شویم.

حضور مجدد شکوفه‌ها در مسابقات قرآن اوقاف برنامه‌ریزی شودحجت‌الاسلام والمسلمین علی گندمی، پیشکسوت قرآنی استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به نقاط قوت و ضعف مسابقات قرآن کریم اظهار کرد: خوشبختانه مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امورخیریه که اکنون چهل و چهارمین دوره را دنبال می‌کند، تجربه بسیار خوب و عالی را در این سال‌ها رقم زد که جای تشکر و قدردانی و البته تقویت مسابقات مورد انتظار است.

وی ادامه داد: قطعاً هرچقدر شکوه و عظمت این برنامه‌ها بیش‌تر و مجرب‌تر بوده و مسابقات در سطح قوی‌تر و منظم‌تر برگزار شود، می‌تواند امیدی به آینده باشد که از این تجربه بسیار ارزشمند بهتر استفاده کرد.


بیشتر بخوانید:

انتقاد فعال قرآنی میبد از حذف بخش زیر ۱۶ سال

حضور شکوفه‌ها حال و هوای خاصی به مسابقات قرآن می‌بخشد


گندمی افزود: از نکات مثبت مسابقات امسال می‌توانم به این نکته اشاره کنم که خوشبختانه از ظرفیت داوران استانی استفاده شد و این امر نشان‌دهنده تلاش مضاعف و رشد جامعه قرآنی استان و همچنین اعتماد مجموعه اوقاف به داوران بومی استان است که جای تقدیر و تشکر دارد.

این پیشکسوت قرآنی با اشاره به اینکه مسابقات بسیار عالی و بدون حاشیه برگزار شد، بیان کرد: خوشبختانه شرکت‌کنندگان مسابقات اوقاف در آزمون تفسیر نیز شرکت می‌کنند که این امر نیز برای یک قرآنی بسیار با اهمیت است تا ترجمه و مفاهیم و تدبر در قرآن را دنبال و پیگیری کند.

گندمی با اشاره به درخواستی از سازمان اوقاف و امورخیریه بیان کرد: قبلاً در کنار مسابقات بزرگسالان شاهد برگزاری مسابقات زیر 16 سال با عنوان شکوفه‌ها بودیم که با تصمیم کشوری حذف و در قالب مسابقات دانش‌آموزی از سوی آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: به نظر بنده جای این مسابقات در مسابقات قرآن اوقاف خالی و حضور شکوفه‌ها بر شور و حال مسابقات می‌افزاید و برای نوجوانان نیز از بُعد رقابتی و همچنین اهمیت مسابقات مهم بوده و اکنون از این مسابقات محروم شده‌اند که این موضوع خسارتی برای این سنین و حتی مسابقات به شمار می‌رود.

این پیشکسوت قرآنی گفت: خواهشمندم مجموعه اوقاف و مسئولان قرآنی این نهاد برنامه‌ای برای حضور مجدد نوجوانان در مسابقات سال آینده طرح‌ریزی کنند زیرا واقعاً حیف است مسابقات از حضور شکوفه‌ها بهره‌مند نباشد هر چند مطرح می‌شود که به عهده آموزش و پرورش گذاشته شده و در حال پیگیری است اما آموزش و پرورش به عنوان اداره‌ای که تجربه اوقاف را داشته باشد، ندارد و در صورت برگزاری با این کیفیت نخواهد بود لذا امیدواریم به دلیل حضور نوجوانان و کادرسازی برای آینده از محضر شکوفه‌ها در مسابقات قرآن اوقاف بهره‌مند باشیم.

انتهای پیام
captcha