زمینه‌های حضور شهروندان یزدی در بافت تاریخی فراهم شود
کد خبر: 3997443
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳

زمینه‌های حضور شهروندان یزدی در بافت تاریخی فراهم شود

دبیر فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی با تأکید بر جریان داشتن زندگی در بافت تاریخی، گفت: برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که زمینه‌های حضور در بافت تاریخی برای شهروندان یزدی فراهم شود.

زمینه‌های حضور شهروندان یزدی در بافت تاریخی فراهم شودبه گزارش ایکنا از یزد، محمدصالح جوکار، دبیر فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی، امروز، 23 شهریورماه در دیدار با اعضای هیئت‌مدیره انجمن مرمت استان یزد، اظهار کرد: زمانی که از شهر جهانی صحبت می‌شود به معنای آن است که تعاریف و شاخصه‌هایی برای آن در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه هنگامی که یزد به‌عنوان شهرجهانی معرفی می‌شود، یقیناً باید یک سری استانداردها و چارچوب‌هایی را رعایت کنیم ادامه داد: تعاریف، مؤلفه‌ها و شاخص‌های شهر جهانی باید تدوین شود و اگر می‌خواهیم موفق باشیم باید سمت و سوی حرکت به تمام زمینه‌های مرتبط به این شاخصه‌ها باشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد بیان کرد: اینکه صرفاً نام شهر جهانی را به زبان بیاوریم هیچ پیشرفتی حاصل نخواهد شد لذا در این زمینه باید بررسی‌هایی صورت گرفته و برنامه‌ریزی‌های لازم از سوی دستگاه‌های مرتبط از جمله شهرداری، میراث و سازمان‌های مردم نهاد و انجمن‌ها طرح‌ریزی شود.

دبیر فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در ارتباط با اقداماتی که باید در زمینه شهر جهانی انجام شود، قرار نیست از تهران تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی شود گفت: ما باید خود نسبت به برنامه‌ریزی اقدام کنیم و نتایج را به تهران اعلام کرده و برای انجام آن رایزنی لازم را انجام دهیم.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی افزود: موضوع حفاظت از بافت تاریخی یزد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که اگر حفاظت لازم از این بافت صورت نگیرد و شاهد تخریب آثار ارزشمند این بافت باشیم، این میراث جهانی را به راحتی از دست داده‌ایم.

وی به ضرورت زنده بودن بافت تاریخی و جریان داشتن زندگی در آن تأکید کرد و افزود: برنامه‌ریزی‌های ما باید به گونه‌ای باشد که زمینه‌های حضور در بافت تاریخی برای شهروندان یزدی فراهم شود وگرنه این بافت از حضور شهروندان یزدی تخلیه شده و بیشتر به اسکان اتباع اختصاص پیدا می‌کند.

انتهای پیام
captcha