دغدغه سیدحسن نصرالله تأمین زندگی شرافتمندانه برای ملت لبنان است
کد خبر: 3997469
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹
روحانی اهل تسنن لبنان:

دغدغه سیدحسن نصرالله تأمین زندگی شرافتمندانه برای ملت لبنان است

شیخ «حسام العیلانی» از روحانیون اهل تسنن لبنان با اشاره به تأمین سوخت لبنان از سوی ایران و با وساطت دبیرکل حزب‌الله گفت که تمام دغدغه سید حسن نصرالله کاستن از رنج ملت لبنان و تأمین زندگی شرافتمندانه برای آنهاست.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری العهد، شیخ حسام العیلانی، امام جماعت مسجد الغفران شهر صیدا در جنوب لبنان تأکید کرد دبیرکل حزب‌الله هرچه در توان دارد برای خدمت به لبنانی‌ها و نجات آنها از بحران‌هایی که از آن رنج می‌برند، انجام می‌دهد.

وی با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد: در زمانی که دولت لبنان در وظایف خود در قبال شهروندان شکست خورده است، سید حسن نصرالله به کاهش مشکلات لبنانی‌ها به ویژه بحران کمبود سوخت این کشور کمک کرد.

شیخ العیلانی گفت: مشخص شده است که برخی لبنانی‌ها حتی قبل از اینکه سید نصرالله سخنرانی خود را به پایان برساند به سرعت از او انتقاد می‌کنند. این افراد خیر لبنان را نمی‌خواهند و جماعتی شکست خورده هستند که فقط زبان اشتباه انتقاد را بلدند.

امام جماعت مسجد صیدا تأکید کرد: بزرگترین دغدغه سید نصرالله این است که چگونه از رنج مردم بکاهد و به دور از تحقیر و ستم زندگی شرافتمندانه‌ای را برای آنها تأمین کند.

سید حسن نصرالله شب گذشته اعلام کرد که نخستین کشتی حامل سوخت ایران برای کمک به کاهش بحران سوخت لبنان روز یکشنبه در بندر «بانیاس» سوریه لنگر انداخته تا محموله آن از  آنجا وارد لبنان شود و ساز و کار انتقال سه کشتی سوخت دیگر هم از ایران انجام شده که یکی از آنها هم در مسیر رسیدن به سوریه برای انتقال سوخت آن به لبنان است.

در شرایطی که لبنان از یک سال و نیم پیش به دلیل تحریم‌ها با کاهش سوخت و بحران شدید اقتصادی مواجه است، سید حسن نصرالله در سخنرانی روز عاشورای امسال خود خبر از اعزام یک کشتی سوخت از ایران به لبنان خبر داد، خبری که با استقبال خیلی از لبنانی‌ها و البته برخی طرف‌های محور غرب‌گرا در این کشور همراه شده بود.

انتهای پیام
captcha