بهره‌مندی معلمان، مدیران و معاونان ابتدایی از طرح قرآنی «اتقان» + صوت
کد خبر: 3997850
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
رضوان حکیم‌زاده تبیین کرد؛

بهره‌مندی معلمان، مدیران و معاونان ابتدایی از طرح قرآنی «اتقان» + صوت

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی جدید براساس برنامه زمان‌بندی شده طی فازهای مختلف به تدریج همه معلمان و مربیان پیش‌دبستانی، مدیران و معاونان مدارس ابتدایی سراسر کشور در طرح اتقان شرکت می‌کنند.

بهره‌مندی تمامی معلمان، مدیران و معاونان ابتدایی از طرح «اتقان» طی سال تحصیلی 1400-1401+صوترضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایکنا، درباره روند اجرایی «طرح توانمندسازی و ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای آموزگاران دوره ابتدایی و مربیان مراکز پیش‌دبستانی در زمینه آموزش قرآن کریم» گفت: این طرح را با عنوان اختصاری «اتقان» تدوین کرده‌ایم. خوشبختانه اتقان طی جلساتی که در وزارتخانه و کمیسیون مربوطه برگزار شد، به عنوان طرح کشوری مصوب شد.

وی ادامه داد: مرحله نخست طرح ملی اتقان به صورت پایلوت در استان البرز و با تحت پوشش قرار گرفتن بیش از 3 هزار آموزگار البرزی با موفقیت انجام شد.

حکیم‌زاده بیان کرد: در سال تحصیلی جدید نیز براساس برنامه زمان‌بندی شده طی فازهای مختلف به تدریج همه معلمان و مربیان پیش دبستانی، مدیران و معاونان مدارس ابتدایی سراسر کشور در طرح اتقان شرکت می‌کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در فاز نخست این طرح، جمعیت هدف معلمانی هستند که دارای سابقه فعالیت 15 ساله هستند و مرحله دوم طرح ملی اتقان برای معلمان با سابقه بالای 15 سال، اجرایی می‌شود.

کد

وی درباره برنامه مراحل اجرای فازهای این طرح، گفت: طرح ملی اتقان بنابر جدول زمان‌بندی و با در نظر گرفتن 64 ساعت دوره آموزشی انجام می‌شود. این دوره آموزشی دانش تخصصی، هم شامل نگرش‌های مورد نظر و هم شامل مهارت‌های مربوط به آموزش قرآن در دوره ابتدایی است.

حکیمی با اشاره به اینکه اکثر برنامه‌های مرحله نخست این طرح در استان البرز، به شکل حضوری اما در بستر فضای مجازی اجرا شده است، اظهار کرد: برای اجرای هرچه بهتر و با کیفیت‌تر این طرح از همه ظرفیت‌های آموزش و پرورش از جمله شبکه شاد استفاده خواهد شد اما قسمتی از طرح که مربوط به آموزش‌های مهارتی است به صورت حضوری برگزار می‌شود.

وی درباره در نظر گرفتن جنبه تشویقی برای حضور در این طرح، گفت: یکی از مواردی که در مرحله نخست اجرای آزمایشی در دستور کار داریم، این است که بسته تشویقی برای معلمان، مدیران و معاونانی که درگیر کار می‌شوند، نهایی شود.

انتهای پیام
captcha