ارتباط با کشورهای منطقه از اولویت های جمهوری اسلامی ایران است
کد خبر: 3997938
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی:

ارتباط با کشورهای منطقه از اولویت های جمهوری اسلامی ایران است

رئیس جمهور با اشاره به اشتراکات فرهنگی، دینی و زبانی مردم ایران و تاجیکستان تأکید کرد: ارتباط با کشورهای منطقه جزو اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران است.

ارتباط با کشورهای منطقه از اولویت های جمهوری اسلامی ایران استبه گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، ظهر پنج‌شنبه 25 شهریورماه، قبل از ترک تهران به مقصد تاجیکستان به منظور شرکت در بیست و یکمین اجلاس سران کشورهای سازمان همکاری شانگهای، اظهار کرد: این سفر بنا به دعوت رسمی رئیس جمهور تاجیکستان انجام می‌شود و علاوه بر حضور در اجلاس شانگهای و بیان دیدگاه‌ها و نظرات جمهوری اسلامی ایران، دیدارهایی نیز با سران و مسئولان عالی کشورهای شرکت‌کننده در این اجلاس خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به دیدار و مذاکرات دوجانبه با همتای تاجیک خود در این سفر، اظهار کرد: متأسفانه مناسبات خوب دو کشور ایران و تاجیکستان با وقفه‌ای مواجه شده است که با این سفر، فصل جدیدی را برای روابط در زمینه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی با این کشور رقم خواهیم زد.

رئیس جمهور با اشاره به اشتراکات فرهنگی، دینی و زبانی مردم ایران و تاجیکستان تأکید کرد: ارتباط با کشورهای منطقه جزو اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران است و امیدواریم در مجموعه مذاکراتی که با مسئولان عالی کشورها در این سفر انجام می‌شود، تعامل بین کشورهای آسیایی بیش از قبل باشد و گام‌های جدیدی در این ارتباط برداشته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی تأکید کرد: برای گام عملی در رابطه با ارتباطات بین ایران و تاجیکستان، قراردادهایی برای همکاری در حوزه های مختلف اقتصادی، کشاورزی و حقوقی در این سفر امضاء خواهد شد که با اجرایی و عملیاتی شدن این قرادادها شاهد توسعه روابط دو کشور خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha