قاریان برتر مصری برای ضبط تلاوت کل قرآن به فینال راه یافتند
کد خبر: 3998472
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸

قاریان برتر مصری برای ضبط تلاوت کل قرآن به فینال راه یافتند

قاریان برتر مصری با گذراندن مراحل مقدماتی مسابقات قرائت و تجوید که به منظور ضبط تلاوت کل قرآن به قرائات دهگانه از سوی الازهر برگزار شده است، به مرحله نهایی راه یافتند.

قاریان برتر مصری برای ضبط تلاوت کل قرآن به فینال راه یافتند

به گزارش ایکنا به نقل از شروق، دانشگاه الازهر مصر اعلام کرد که مرحله اول مسابقات قرائت و تجوید قرآن کریم که از 21 آگوست آغاز شده بود(30 مرداد تا 23 شهریور ماه) به پایان رسیده است.

هدف از برگزاری این مسابقه، انتخاب قاریان برتر از لحاظ داشتن صوت و ترتیل است تا  ماحصل برگزاری این مسابقات تهیه یک نسخه کامل صوتی از قرآن کریم با قرائات دهگانه باشد.

تعداد شرکت‌کنندگان در این مسابقات 347 نفر اعلام شده است که در 48 جلسه آزمون حضور یافتند.

به گفته دانشگاه الازهر، این آزمون‌ها در زمینه مهارت در قرائات دهگانه قرآن کریم، حسن اجراء و برخورداری از صوت زیبا و رعایت احکام تجوید بوده است.

بر اساس اعلام دانشگاه الازهر، شروط مسابقه به این صورت خلاصه می‌شود که متقاضی باید صدای خوبی داشته باشد. شرکت در مسابقه، سن یا شرایط خاص دیگری لازم ندارد و قاری باید سه کلیپ ویدئویی از قرائت خود را ضبط و ارسال می‌کرد.

مدت زمان فیلم‌ها فقط 5 دقیقه بود، به طوری که کلیپ‌ها می‌بایست عاری از هرگونه اختلال صوتی بوده و قاری تنها باید آیاتی را که از پیش اعلام کرده، قرائت کند و در طول تلاوت خود به قرائت و روایتی که ارائه می‌دهد، پایبند باشد.

مسابقات ضبط تلاوت قاریان در سه مرحله برگزار شده است؛ در مرحله اول یک کمیته داوری کلیپ‌ها را بررسی کرده و شرکت‌کننده‌ای را که حد نصاب نمره کمیته را کسب کرده، پذیرش شده است.

در مرحله دوم از شرکت‌کنندگانی که مرحله نخست را پشت سر گذاشته‌اند، آزمون گرفته می‌شود و مرحله سوم هم بین کسانی که مرحله اول و دوم را سپری کرده‌اند، آزمون برگزار شده و راه یافتگان به مرحله نهایی معرفی شدند.

در مرحله نهایی از شرکت‌کنندگان خواسته شده قرائت یک جزء کامل قرآن را ضبط کنند البته قبل از آن یک دوره آموزشی در زمینه حسن صوت و اجراء برای کسانی که در این مرحله برگزیده شده‌اند، برگزار می‌شود و در نهایت برای روایات ده‌گانه قرآن 5 قاری برگزیده خواهد شد.

انتهای پیام
captcha