مرحله نهایی جشنواره ملی دعاخوانی برگزار شد
کد خبر: 3998587
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸

مرحله نهایی جشنواره ملی دعاخوانی برگزار شد

مرحله نهایی جشنواره ملی دعاخوانی امروز، 28 شهریورماه به صورت آنلاین برگزار شد.

مرحله نهایی جشنواره دعاخوانی کشور برگزار شدبه گزارش ایکنا، به همت سازمان بسیج مداحان کشور، مرحله نهایی جشنواره دعاخوانی کشور امروز، 28 شهریورماه به صورت آنلاین برگزار شد.

این جشنواره با توجه به تعدد افراد دارای مهارت در مناجات و دعاخوانی در سطح کشور، باعث شکوفایی و دیده شدن استعدادهای نهفته در حوزه دعاخوانی و همچنین، ترویج فرهنگ مناجات و دعاخوانی در بین جوانان و نوجوانان می‌شود.

همچنین، با توجه به فراگیری ویروس کرونا، این جشنواره در مرحله اول به صورت آفلاین در سطح استان برگزار شد که منتخبان این مرحله امروز، 28 شهریورماه در مرحله نهایی و به صورت آنلاین و مجازی (ویدیو کنفرانس) در سراسر کشور به رقابت پرداختند.

منابع و متون مورد نظر در مرحله نهایی برای جوانان و بزرگسالان دعای ۳۵ صحیفه سجادیه (فی‌الرضا بالقضا) و مناجات «مطیعین لله» از دعاهای خمسه عشر در مفاتیح‌الجنان و برای سطح نوجوانان دعای روز یکشنبه و دعای ماه صفر( یا شدیدالقوی) از مفاتیح‌الجنان در نظر گرفته شد که با داوری پيشكسوتان تراز اول سطح کشور در اين عرصه اجرایی ‌شد.

برگزاری چنین جشنواره‌هایی نقش بسزایی در شکوفایی و انسجام در میان جوانان و نوجوانان و همچنین، استفاده از اين ظرفیت در محافل و مناسبت‌های دينی و فرهنگی داشته و باعث اشاعه فرهنگ دعاخوانی در سراسر کشور می‌شود.

معیارهای کلی داوری این دوره از مسابقات نیز به چهار صورت صحت قرائت، رعایت حداقل موارد تجویدی، لحن و فصاحت در قرائت است.

همچنین، به نفر برگزيده این جشنواره در مرحله نهایی (اول تا سوم) به ترتیب هدایای ۳۰، ۲۰ و ۱۰ میلیون ریالی اعطا خواهد شد. این جوایز بیشتر با هدف ایجاد و القای حس رقابت و افزایش سطح انسجام در بین دواطلبان کشور در حوزه دعاخوانی مدنظر گرفته شده است. همچنین، اسامی افراد برگزیده در سطح کشور پس از داوری در پايگاه اينترنتی www.basijmadahan.ir مندرج خواهد شد.

انتهای پیام
captcha