تأکید وزیر دفاع عراق بر تأمین امنیت مراسم اربعین حسینی
کد خبر: 3998640
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۳

تأکید وزیر دفاع عراق بر تأمین امنیت مراسم اربعین حسینی

جمعه عناد سعدون با سفر به کربلا و صدور فرمانی درباره مرزهای این استان عراق و مناطق صحرایی آن بر لزوم تأمین امنیت زائران اربعین حسینی تأکید کرد.

تأکید وزیر دفاع عراق بر تأمین امنیت مراسم اربعین حسینی

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری عراق، وزارت دفاع عراق با انتشار بیانیه‌ای از بازدید جمعه عناد سعدون از استان مقدس کربلا خبر داده است. در این بیانیه تصریح شده است که معاون فرمانده ستاد عملیات، فرمانده نیروی زمینی، مدیر اطلاعات نظامی، مدیر اداره اطلاعات وزارتخانه و جمعی از افسران ارشد وی را در این سفر همراهی می‌کرده‌اند. وزیر دفاع عراق در کربلا مورد استقبال فرمانده عملیات این استان، فرمانده پلیس و فرماندهان حشدالشعبی قرار گرفت. سعدون در بدو ورود به فرماندهی عملیات با برگزاری یک جلسه امنیتی در جریان گزارش‌های مفصل درباره طرح امنیتی تأمین امنیت مراسم اربعین حسین قرار گرفت.

وی در این دیدار بر ضرورت کنترل مرزهای این استان و همچنین کنترل دقیق در مناطق صحرایی تأکید کرد و تصریح کرد که یگان‌های مختلف نظامی با اشراف اطلاعاتی کامل در مناطق مختلف این استان مستقر خواهند شد و مسئولیت حفاظت و تأمین امنیت تمام زائران اربعین حسینی را بر عهده خواهند داشت.

وزیر دفاع سپس به ساختمان فرمانداری کربلای مقدس رفت و در آنجا مورد استقبال نصیف جاسم خطابی، فرماندار استان قرار گرفت و با وی جلسه‌ای در مورد شرایط تأمین امنیت مراسم اربعین برگزار کرد.

جمعه عناد سعدون با زیارت مرقد مطهر امام حسین(ع) و حرم حضرت عباس(ع)، سفر خود به کربلا را به پایان رساند.

از سویی فرماندهی پلیس استان بابل عراق نیز از اجرای یک طرح امنیتی برای تأمین امنیت مراسم اربعین حسینی خبر داد و تصریح کرد که این طرح با مشارکت بیش از 18000 نیروی امنیتی اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha