طرح گسترده برقراری امنیت مراسم اربعین در سامرا / بکارگیری دوربین‌های حرارتی
کد خبر: 3999201
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۱

طرح گسترده برقراری امنیت مراسم اربعین در سامرا / بکارگیری دوربین‌های حرارتی

ستاد فرماندهی عملیاتی در استان سامرا از تدوین برنامه‌ای دقیق برای تأمین امنیت مراسم اربعین حسینی(ع) با همکاری استان‌های دیالی، انبار، صلاح‌الدین و بغداد خبر داد. از سویی فرماندهی کل عملیات عراق از کاربرد دوربین‌های حرارتی برای شناسایی تروریست‌ها و نتایج شگفت‌انگیز آن اطلاع داده است.

انجام طرح گسترده امنیتی برای تأمین امنیت مراسم اربعین در سامرا و استفاده از دوربین‌های حرارتی برای رصد تحرکات تروریست‌ها

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری عراق، سرلشکر علی مثجل المالکی، فرمانده عملیات استان سامرا، از تدوین برنامه دقیق برای تأمین امنیت مراسم اربعین با حضور تعداد زیادی از زائران عراقی و خارجی خبر داد و تصریح کرد که این طرح به تمام واحدها ابلاغ شده و تاکنون تدابیر امنیتی لازم برای حفاظت از امنیت زائران اتخاذ شده است.

مالکی افزود: طی عملیات پیشگیرانه‌ای که در 48 ساعت گذشته انجام شده، برخی از تجهیزات انبارشده برای انجام عملیات تروریستی در روزهای آینده از جمله 7 وسیله انفجاری مدفون کشف شده است.

وی همچنین گفت: یک انبار مهمات نیز در ناحیه یثرب کشف شد که حاوی 4 موشک دوش‌پرتاب و دو موشک تانک و علاوه بر آن یک وسیله انفجاری و فیوز انفجار موشک‌های کاتیوشا بود. وی تأکید کرد که همه موارد کشف‌شده، خنثی‌سازی و منهدم شده است.

مالکی در مورد هماهنگی برای تأمین امنیت مراسم اربعین با سایر استان‌های عراق نیز تصریح کرد که در جلسات برگزار شده با فرماندهان عملیاتی در استان‌های دیالی، انبار، صلاح‌الدین و پایتخت بغداد نسبت به تقسیم وظایف برای تأمین امنیت و هماهنگی با همدیگر و ستاد کل فرماندهی در بغداد اقدام شده است و وضعیت موجود دائماً مورد بررسی و بازرسی قرار می‌گیرد.

استفاده از دوربین‌های حرارتی برای رصد تروریست‌ها

 علاوه بر این، فرماندهی کل عملیات مشترک عراق تأکید کرده است که استفاده از دوربین‌های حرارتی در عملیات امنیتی منجر به نتایج شگفت‌انگیزی در شناسایی تروریست‌ها شده است. با این حال این تجهیزات هنوز در اختیار نیروهای خارجی بوده و عراق هزینه استفاده از این تجهیزات را به نیروهای ائتلاف پرداخت کرده است.

خبرگزاری عراق گزارش می‌دهد، سرلشکر تحسین الخفاجی، سخنگوی عملیات مشترک، در بیانیه‌ای تصریح کرده است که مأموریت نیروهای ائتلاف انجام عملیات شناسایی و انجام حملات هوایی، علاوه بر ارائه تدارکات است؛ اما آن‌ها هواپیما یا سلاح‌های پدافند هوایی ندارند تا پس از خروج آن‌ها در پایان سال به عراق تحویل دهند.

الخفاجی توضیح داد که دوربین‌های حرارتی با نظارت بر مکانیسم نفوذ عناصر تروریستی به نتایج شگفت‌انگیزی دست یافته‌اند و روزانه عملیات نظارتی برای پیگیری نفوذ عوامل تروریستی در تمام نواحی عملیاتی انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha