ملت یمن از موضع خود در حمایت از آرمان فلسطین دست نمی‌کشد
کد خبر: 3998788
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
رئیس شورای عالی سیاسی یمن:

ملت یمن از موضع خود در حمایت از آرمان فلسطین دست نمی‌کشد

رئیس شورای عالی سیاسی یمن با تأکید بر ادامه پاسخ‌های غافلگیرکننده یمنی‌ها به متجاوزان تا زمان ادامه حملات و محاصره علیه یمن، گفت: ملت یمن زیر هیچ فشاری از جانب آمریکا و انگلیس از موضع خود در حمایت از آرمان فلسطین دست نمی‎کشد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری یمنی (سبأ)، «مهدی المشاط» به مناسبت هفتمین سالروز انقلاب 21 سپتامبر یمن در گفت‌وگو با شبکه خبری المسیره گفت که آمریکا و انگلیس متجاوزان اصلی علیه یمن هستند و عربستان و امارات آلت دست آمریکا در هر جای منطقه شمرده می‌شوند.

المشاط آرمان فلسطین را در رأس اولویت‌های دولت نجات ملی یمن دانست و گفت: هر قدر هم که بر ما فشار آورند، شور و شوق و پایبندی ما به برادران فلسطینی و آرمان فلسطین بیشتر می‌شود. ملت یمن هزینه مواضع خود در دفاع از فلسطینی‌ها را می‌دهد.

المشاط درباره ضربات سنگینی که ائتلاف سعودی و مزدوران به‌تازگی در جبهه مأرب و دیگر جبهه‌های داخلی و فرامرزی از ارتش و کمیته‌های مردمی یمن متحمل شده‌اند، تأکید کرد: ما چه در مأرب و چه در هر نقطه‌ای از خاک میهنمان که در اشغال بیگانگان باشد، وظیفه داریم برای آزادسازی آن اقدام کنیم.

او تأکید کرد: هر وجب از خاک کشورمان که در اشغال باشد برای ما اهمیت دارد و آن را به اذن پروردگار آزاد خواهیم کرد؛ اگرچه گزینه نظامی برای ما آخرین گزینه است و این طرف مقابل بود که به ابتکار مأرب بی‌اعتنایی کرد و در عین حال اگر کسی پاسخی منطقی در قبال این طرح دارد، مطرح کند تا مورد بررسی قرار گیرد.

المشاط گفت: با وجود اینکه ما به دروازه‌های شهر مأرب رسیده‌ایم، حاضر به پذیرش هر طرح منطقی مسالمت‌آمیز هستیم، اما این آمریکا و انگلیس است که مزدورانشان را از پذیرش حقیقت بازمی‌دارند از همین رو عملیات بازدارندگی ادامه خواهد داشت.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن تصریح کرد: تا زمانی که تجاوز و محاصره علیه یمن ادامه داشته باشد، همه گزینه‌ها روی میز است و هر غیرمنتظره‌ای مطرح است.

وی افزود: بین عربستان و امارات فرقی نیست، هر دو کشور مجری برنامه‌های آمریکا و انگلیس در منطقه چه در پرونده یمن و چه غیر آن هستند.

المشاط گفت: اعتراضات روزهای اخیر در عدن و دیگر مناطقی از جنوب یمن که در اشغال ائتلاف سعودی است، انقلاب در مخالفت با اشغالگری است، بیش‌تر از اینکه بخواهد انقلابی برای مطالبه خدمات رسانی به شهروندان باشد.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن تأکید کرد، قریب به 80 درصد از ثروت ملت به جیب کشورهای متجاوز و باندی از حکومت دزدان(دولت مستعفی منصور هادی) می‌رود.

المشاط گفت: با پایان مهلت دو ماهه به خائنان به ملت یمن اقدامات جدی در قبال آنها اتخاذ می‌شود و در بخشش برای همیشه به روی آنها باز نیست و بسته می‌شود.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در بعد اقتصادی نیز تأکید کرد: پس از پنج سال تهدیدهای آمریکا برای فروپاشی اقتصاد یمن، ما این توطئه‌ها را ناکام گذاشتیم و چرخ اقتصاد را به سمت جلو پیش بردیم.

المشاط با اشاره به اینکه بیش از چهار کشور در هفته‌های اخیر برای ازسرگیری روابط خود با صنعاء اعلام آمادگی کرده‌اند، تأکید کرد: بندر الحدیده را بسته‌اند، زیرا ما عواید این بندر را برای حقوق کارمندان دولت اختصاص داده بودیم؛ اما آمریکا و انگلیس علیه حقوق کارمندان یمنی هم توطئه‌چینی کردند.

المشاط در پایان تصریح کرد: ان‌شاءالله سخت تلاش خواهیم کرد تا حداکثر درآمد ممکن را برای ملت در اختیار داشته باشیم. پیام من به همه مردم یمن این است که این فرصت مبارک را به فرصتی برای ارزیابی مجدد وضعیت خود و تقویت همه عوامل استواری تبدیل کنند.

انتهای پیام
captcha