آنچه از چاپ قرآن در مصر نمی‌دانیم + فیلم
کد خبر: 3999026
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵

آنچه از چاپ قرآن در مصر نمی‌دانیم + فیلم

کمیته بازنگری قرآن وابسته به مرکز اسلامی الازهر به عنوان متولی امر چاپ قرآن در مصر تاکنون چندین بار از چاپ نسخه‌های قرآن‌ دارای اشتباه که بیشتر به خطای چاپی یا اعراب‌گذاری کلمات قرآن مربوط بوده، جلوگیری کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از صدی البلد، مصری‌ها در طول تاریخ در بازنگری قرآن در جهان عربی و اسلامی فعالانه ظاهر شده‌اند و این کمیته قدیمی‌ترین کمیته بازنگری قرآن در جهان است.

این کمیته، قرآن را از نظر صحت متن و همخوانی با قواعد رسم‌الخط و پایبندی به احکام تجوید و قرائات متواتر بررسی و بازنگری می‌کند و بارها از چاپ نسخه‌های قرآن به دلیل اشتباه چاپی یا اشتباه در اعراب‌گذاری هنگام کتابت جلوگیری کرده است تا قرآن کریم حفظ شود.

عبدالکریم ابراهیم صالح، رئیس کمیته بازنگری قرآن الازهر درباره عضویت اساتید در این کمیته می‌گوید: تسلط به علم قرائات، رسم‌الخط قرآن، وقف و ابتدا، فاصله‌گذاری و داشتن دقت لازم در بازنگری از جمله این شروط است؛ چرا که قرآن‌ها، شیوه‌های مختلف و رویکردهای خاصی در کتابت دارند.

صالح تأکید کرد: با توجه به این که مجمع بازنگری قرآن الازهر در سطح جهان مورد تأیید است، هر چاپخانه قرآنی از هر کشوری می‌تواند برای بازنگری نهایی قبل از چاپ، قرآن‌های خود را در اختیار این مرکز قرار دهد.

انتهای پیام
captcha