فعالیت‌های مؤسسه اظهرالجمیل در شش ماهه ابتدای سال ۱۴۰۰ + عکس
کد خبر: 3999174
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴

فعالیت‌های مؤسسه اظهرالجمیل در شش ماهه ابتدای سال ۱۴۰۰ + عکس

از فعالیت‌های مؤسسه اظهرالجمیل الاعلی مشهد در شش ماهه ابتدای سال می‌توان به ساخت بیش از ۳۰ اثر کلیپ انشاد دینی، برگزاری دور‌ه‌های تربیت معلم قرآن و توزیع ۶۸۰ بسته معیشتی اشاره کرد.

به گزارش ایکنا، در راستای اجرایی کردن فرامین مقام معظم رهبری، مبنی بر توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی به ویژه در حاشیه شهرها، مؤسسه اظهرالجمیل الاعلی مشهد تلاش‌های جهادی خود را در این زمینه در شش ماه اول سال ۱۴۰۰ انجام داد.

از فعالیت‌های این مؤسسه در این ایام می‌توان به ایجاد ۱۲ پایگاه قرآنی زیر مجموعه مؤسسه در شش منطقه محروم مشهد، ساخت بیش از ۳۰ اثر کلیپ انشاد دینی و آواهای اسلامی مذهبی با ۳۰ قاری نوجوان در مدح اهل البیت(ع)، برگزاری دور‌ه‌های تربیت معلم قرآن کریم از جمله تربیت معلم حفظ، تربیت معلم قرآن، مفاهیم، تدبر در قرآن، روخوانی و برگزاری دومین جشنواره‌‌  قرآنی ترنم وحی اشاره کرد.

همچنین جشنواره‌ تجلیل از نوابغ قرآنی، جشنواره رقابت حفاظ و قراء، جشنواره قرآنی ایتام خیریه قرآنی و توزیع ۶۸۰ بسته معیشتی به خانواده‌های قرآنی مؤسسه، برگزاری مراسم عزاداری محرم و  صفر و راه‌اندازی اردوهای زیارتی و تفریحی با هدف اعزام قرآن‌آموزان كم‌بضاعت به سفرها و اردوهای زیارتی فرهنگی از دیگر فعالیت‌های این مؤسسه در شش ماهه اول سال 1400 است.

در این مدت افتخاراتی نیز برای مؤسسه کسب شد که از جمله آن‌ها می‌توان به کسب مقام اول مسابقات مشکات از سوی محمدامین کهن، انتخاب حامد خلیلی و احسان سوختانلو به عنوان نفرات برتر جشنواره تلاوت‌های مجلسی استان خراسان، کسب رتبه‌های برتر کشوری در رشته قرائت از سوی محمدامین کهن، محمدرضا دربان‌ملک و محمدباقر محسنی و کسب عنوان برترین دبیر قرآنی کشور از سوی سروش عظیمی به دلیل بیش از بیست سال فعالیت قرآنی در داخل و خارج کشور اشاره کرد.

بنا بر این گزارش، فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی كه در ساختمان مؤسسه قرار دارد، وظیفه تأمین وسایل فرهنگی و كتب مورد نیاز شعب مؤسسه را برعهده دارد. این فروشگاه با سفارش هر قرآن‌آموز، اقلام مورد نیاز را برای آن‌ها ارسال می‌کند. تهیه و توزیع اقلامی همچون كتاب‌های اخلاقی، تاریخی، آموزشی، قرآن كریم، رحل، سجاده، توزیع نشریه نورالثقلین و ... از جمله فعالیت‌های این فروشگاه است كه در طی چندین سال فعالیت خود خدمات قابل توجهی به قرآن‌آموزان مؤسسه ارائه کرده است.

این مؤسسه همچنین برای قرآن‌آموزان در رشته‌های فوتبال، فوتسال، پینگ‌پنگ و رشته‌های رزمی نیز کلاس‌های تخصصی در خارج از فضای مؤسسه برگزار می‌کند.

تأسیس ۳ جلسه قرآن و افتتاح جلسه آموزش کلام‌الله مجید در ایوان مقصوره حرم مطهر رضوی زیر نظر احسان سوختانلو ویژه نوجوانان نیز از دیگر فعالیت‌های مؤسسه در این ایام بوده است. همچنین علاقه‌مندان به‌منظور ارتباط با این مؤسسه و بهره‌مندی از دوره‌ها و کلاس‌های آن می‌توانند با شماره واتساپ  ۰۹۳۶۴۶۴۹۵۹۵ در ارتباط باشند.

انتهای پیام
captcha