روشندل لبنانی حافظ کل قرآن شد + فیلم
کد خبر: 3999366
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰

روشندل لبنانی حافظ کل قرآن شد + فیلم

شبکه الجزیره از موفقیت دختر روشندل لبنانی که نابینایی مانع از فعالیت‌های قرآنی او نشده و به وسیله خط بریل، کل قرآن را حفظ کرده است، خبر داد.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از الجزیره، «ساجده بلال عبدالرحمان» درباره فعالیت‌های خود می‌گوید: خداوند به من قدرتی عطا کرد که با خط بریل، توانستم قرآن کریم را حفظ کنم. من در طول روز به حفظ قرآن مشغول بودم و عصرها با خانواده، محفوظات خود را مرور می‌کردم.
 
پدر ساجده نیز از همه والدین خواست تا فرزندان خود را به جای اینکه کل وقت خود را با گوشی‌های همراه، اینترنت و تلویزیون بگذرانند، به یادگیری و حفظ قرآن تشویق کنند. وی افزود که به دخترش به دلیل اینکه توانسته است با وجود نابینایی، قرآن را حفظ کند، افتخار می‌کند.
 
بریل، خطی است که برای خواندن و نوشتن نابینایان یا کسانی که ضعف بینایی دارند به کار می‌رود و با نقطه گذاری روی کاغذ و لمس حروف قابل خواندن است.
 
حروف بریل شامل تعدادی سلول است که هر فرد نابینا می‌تواند با توجه به زبان خود از آن استفاده کند. به عنوان مثال، نابینایان عرب، با لمس حروف به وسیله نوک انگشتان، بریل را به زبان عربی و نابینایان اسپانیایی بریل را به زبان اسپانیولی می‌خوانند و می‌نویسند.
 
در ادامه بخشی از قرائت آیات قرآن کریم توسط این دختر نابینای لبنانی را مشاهده می‌کنید:
 

 
انتهای پیام
captcha