برگزاری بزرگ‌ترین جشنواره میراث فرهنگی فلسطین در لندن
کد خبر: 3999540
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۳

برگزاری بزرگ‌ترین جشنواره میراث فرهنگی فلسطین در لندن

انجمن اندیشه عربی در انگلستان اعلام کرد که جشنواره میراث فرهنگی فلسطین را در پایتخت انگلستان برگزار خواهد کرد، این جشنواره بزرگ‌ترین رویداد از این نوع است که از سوی یک انجمن عربی برگزار می‌شود.

برگزاری بزرگ‌ترین جشنواره میراث فرهنگی فلسطین در لندن

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، این جشنواره تخصصی از میراث فرهنگی فلسطین شامل نمایشگاهی از سکه‌ها و تمبرهای فلسطینی مربوط به قبل از 1948 است. به گفته محمدامین، رئیس انجمن اندیشه عرب در این جشنواره، سکه‌های کمیاب فلسطینی برای نخستین بار در جهان نمایش داده می‌شود.

امین در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای تصریح کرده است که علاوه بر این، جشنواره شامل نمایشگاه عکس‌های ارزشمندی است که توسط یکی از اعضای انجمن از داخل فلسطین گرفته شده و برای نخستین بار به نمایش درمی‌آید.

علاوه بر این در جشنواره میراث فرهنگی فلسطین بازاری برای ارائه محصولات و گلدوزی‌های فلسطینی، غرفه‌ای برای غذاهای فلسطینی، بخش‌هایی برای معرفی فرهنگ مردم فلسطین به دو زبان عربی و انگلیسی و نمایش فیلم و کتاب‌های فلسطینی نیز برقرار خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد که این رویداد شامل ملاقات مستقیم با خانواده آل کرد (مونا و محمد الکرد و پدر آن‌ها نبیل الکرد) از داخل خانه آن‌ها در محله شیخ جراح است.

امین به همبستگی گسترده مردم بریتانیا با مردم فلسطین برای حضور در جشنواره تأکید کرد و گفت انتظار می‌رود که تعدادی از نمایندگان پارلمان بریتانیا در آن شرکت کنند.

محمد عایش، نایب‌رئیس انجمن اندیشه عربی، این رویداد را بزرگ‌ترین جشنواره فلسطینی در بریتانیا توصیف کرد و خاطرنشان کرد که این نخستین دوره برگزاری جشنواره میراث فرهنگی فلسطین است و ما قصد داریم آن را به صورت سالانه برگزار کنیم.

عایش هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی فلسطین، حفظ میراث و هویت فلسطینیان در جامعه بریتانیا در بین نسل‌های مختلف دانست.

انتهای پیام
captcha