عمار حکیم: فلسطین، مسئله اول جهان اسلام است
کد خبر: 3999543
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۶

عمار حکیم: فلسطین، مسئله اول جهان اسلام است

رهبر جریان حکمت ملی عراق در دیدار با هیئتی از علمای فلسطین و لبنان تأکید کرد که فلسطین اولین مسئله جهان اسلام و مسلمانان است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی الحکمه، عمار الحکیم، رئیس ائتلاف عراقیون و رهبر جریان حکمت ملی عراق امروز چهارشنبه با هیئتی از علمای لبنان و فلسطین دیدار کرد.

حکیم در این دیدار بر حقانیت آرمان فلسطین با وجود تلاش برای منحرف کردن مسیر آن با ایجاد بحران‌ها تأکید کرد.

وی در این دیدار که در آستانه اربعین حسینی‌(ع) صورت گرفت، به موقع بودن سفر این هیئت و پیام‌های مثبتی که این دیدار دارد را ستود.

عمار حکیم گفت: ما از استقامت مردم فلسطین و استقامت آنها در برابر مقابله هدفمند با دین، سرزمین و تعلقات خود قدردانی می‌کنیم و می‌گوییم که مردم فلسطین تنها مردمی هستند که به خاطر اسلام خود و احساس تعلق به سرزمین خود هدف حملات دشمن هستند که این امر فلسطین را به اولین مسئله اسلام و مسلمانان تبدیل می‌کند.

وی افزود: ما همچنین می‌گوییم که فلسطین قطب نما است و با وجود تلاش برای منحرف کردن مسیر با ایجاد بحران‌های دیگر، بر حقانیت فلسطین تاکید می‌کنیم.

 رئیس جریان حکمت ملی عراق در این دیدار مواضع مراجع بزرگ دینی در حمایت از مسئله فلسطین، به ویژه موضع مرحوم آیت‌الله محسن حکیم را یادآوری کرد. به گفته وی آیت‌الله محسن حکیم خواستار حمایت مردم فلسطین بود و با حکام و پادشاهان تماس می‌گرفت و از آنها می‌خواست تا از فلسطین حمایت کنند. وی همچنین در دفاع از فلسطین فتوا داد و اعلام کرد کسانی که در این راه کشته شوند، شهید هستند. آیت‌الله حکیم همچنین بر مجاز بودن پرداخت زکات برای حمایت از آرمان فلسطین تأکید داشت.

انتهای پیام
captcha