منتخبان مرحله استانی مسابقات قرآن زندان‌های لرستان تجلیل شدند
کد خبر: 3999734
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷
در بخش کارکنان و سربازان وظیفه؛

منتخبان مرحله استانی مسابقات قرآن زندان‌های لرستان تجلیل شدند

برگزیدگان مرحله استانی مسابقات قرآن‌کریم ویژه کارکنان زندان‌های لرستان و خانواده‌های آنان و سربازان وظیفه معرفی شدند.

به گزارش ایکنا از لرستان، منتخبان مرحله استانی مسابقات قرآن‌کریم ویژه کارکنان زندان‌های لرستان و همسران و فرزندان آنان و سربازان وظیفه زندان‌های استان لرستان، پنجشنبه، یکم مهرماه طی مراسمی با حضور مدیرکل زندان‌های استان لرستان معرفی و تجلیل شدند.

در این دوره از مسابقات قرآن‌ کریم که سه‌شنبه، ۳۰ شهریور با حضور ۶۵ نفر متسابق و به میزبانی اداره‌کل زندان‌های استان لرستان در رشته‌های قرائت ترتیل و تحقیق، اذان، مفاهیم، دعاخوانی، حفظ حفظ یک ،دو ،سه، پنج، ۱۰ ،۱۵، ۲۰ و ۳۰ جزء قرآن برگزار شد، نفرات برتر در هر رشته در دو بخش بانوان و آقایان و سربازان وظیفه مشخص شدند.

عبدالمجید کشوری، مدیرکل زندان‌های استان لرستان در مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات قرآن‌ کریم ضمن قدردانی از برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان این دوره از مسابقات، اشاعه فرهنگ قرآنی، آموزش و انتقال تعالیم این کتاب آسمانی در سطح جامعه و تقویت مباحث مذهبی در بین کلیه گروه‌های هدف را از اهداف این دوره از مسابقات برشمرد و گفت: شرکت در برنامه‌های قرآنی آرامش و معنویت خاصی برای اجرای وظایف محوله به همراه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: عمل به قرآن به‌عنوان نسخه شفابخش در تمام امورات زندگی باید در دستور کار باشد، چراکه مأنوس شدن با قرآن می‌تواند بهترین راهگشا برای امورات زندگی باشد و انس با قرآن موجب نورانیت قلب و شادابی و نشاط همه‌جانبه است.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام محمدجواد چراغیان، مدیر ستاد اقامه نماز استان لرستان ضمن قدردانی از فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در زندان‌های استان با بیان اینکه دوری از باورهای اعتقادی و فاصله گرفتن از تعالیم انسان‌ساز قرآن و نماز ازجمله عوامل تهدید‌کننده نسل امروز است، بیان کرد: با برگزاری برنامه‌های قرآنی می‌‌توان با این آسیب مقابله کرد.

وی بر لزوم اهتمام ویژه خانواده‌ها جهت تربیت فرزندان‌شان با محوریت قرآن و نماز تأکید کرد و ادامه داد : چنانچه ما به آثار خواندن قرآن توجه و این کتاب آسمانی را مانند دوستی در زندگی انتخاب کنیم، آیاتش را بخوانیم و در معانی آن تفکر کنیم، مطمئناً زندگی‌مان سرشار از نور، روشنایی، طراوت و زیبایی می‌شود.

در پایان این مراسم از نفرات برتر این دوره از مسابقات قرآن‌ کریم با اهدای لوح سپاس و هدایای نقدی تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha