دستگیری عاملان پخش مطالب تفرقه‌انگیز بین زائران اربعین در بغداد
کد خبر: 3999874
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰

دستگیری عاملان پخش مطالب تفرقه‌انگیز بین زائران اربعین در بغداد

پلیس عراق، اعضای گروهی که در بین زائران اربعین مطالب تفرقه‌انگیز پخش می‌کردند، در بغداد دستگیر کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از فرات نیوز، نیروهای پلیس عراق شبکه‌ای را که اعلامیه‌هایی با افکار افراطی تحریک‌آمیز را بین زائران اربعین در جنوب غربی بغداد توزیع می‌کردند، دستگیر کردند.

در بیانیه گروه رسانه‌ای امنیتی که فرات نیوز یک نسخه از آن را دریافت کرده آمده است که  نیروهای تیپ هفتم از لشکر دوم پلیس فدرال و در حین مشارکت در طرح حفاظت از زائرانی که به مناسبت اربعین شهادت امام حسین(ع) حضور دارند با کار میدانی فشرده و پیگیری مستمر موفق شدند هشت متهم را هنگام پخش اعلامیه‌های حاوی افکار افراطی و سوء استفاده از مراجع و مطالب تفرقه انگیز و از بین برنده انسجام ملی بین افراد جامعه که امنیت را مختل کرده و تفرقه و نفرت را در جامعه عراق به وجود می‌آورد، دستگیر کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: روند دستگیری در جنوب غربی بغداد انجام شد و متهمان برای تکمیل مراحل قانونی و تحقیقات به مقامات ذی‌صلاح تحویل داده شدند.

همچنین روز گذشته دستگاه امنیت ملی عراق با صدور بیانیه‌ای از خنثی‌سازی طرح حمله به زائران حسینی در استان «دیاله» واقع در غرب بغداد و ضبط ۴ کمربند آماده انفجار خبر داد.

در بیانیه پلیس عراق آمده است: براساس دستورات رئیس دستگاه امنیت ملی مبنی بر تشدید تلاش‌های اطلاعاتی برای تأمین امنیت زائران اربعین، یگان‌های دستگاه شروع به استقرار در جاده‌ها و اجرای بررسی‌های میدانی امنیتی کردند.
 
دستگاه امنیت ملی عراق اعلام کرد: تیم‌های سرویس امنیت ملی عراق به لانه‌های تروریست‌ها در دیاله حمله کردند که در جریان این حمله، چهار کمربند انفجاری را که برای حمله به زائران تدارک دیده شده بود، کشف و ضبط کردند.
انتهای پیام
captcha