زمینه حضور تمام دانش‌آموزان در مدارس از اوایل آبان‌ماه فراهم می‌شود
کد خبر: 3999960
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
علیرضا کاظمی:

زمینه حضور تمام دانش‌آموزان در مدارس از اوایل آبان‌ماه فراهم می‌شود

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در آیین نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: از اواخر مهرماه و اوایل آبان‌ماه زمینه حضورتمام دانش‌آموزان در مدارس فراهم خواهد شد.

زمینه حضورتمام دانش‌آموزان در مدارس از اوایل آبان ماه فراهم خواهد شد

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش امروز سوم مهرماه در آیین نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید که با حضور رئیس جمهور و در مدرسه فولادفر ناحیه ۲ شهرری برگزار شدف با بیان این که در آستانه مهر دیگری هستیم و تقریباً بعد از دو سال وقفه آموزشی در مهری دیگر با حضور رئیس جمهوری آغاز فصل رویش و شکوفایی غنچه‌های علم و دانش را در بوستان تعلیم و تربیت در مدارس کشور شاهد هستیم، اظهار کرد: امروز که مقارن با هفته دفاع مقدس است باید نام شهیدان و معمار کبیر انقلاب را گرامی بداریم و شایسته است که با این نگاه، آغاز سال تحصیلی جدید را به تمام دانش‌آموزان، معلمان، فرهنگیان و اولیای دانش‌آموزان تبریک بگوییم.

کاظمی یاد و نام دانش‌آموز «علی لندی» قهرمان ملی کشور را که مانند شهید فهمیده تربیت شده مکتب انقلاب بود و آسمانی شد؛ گرامی داشت و افزود: هرچند کرونا فرایند‌های آموزشی و تربیتی را متوقف کرد و چالش‌های زیادی را سپری کردیم، اما با همت جامعه فرهنگیان، مدیران و آموزگاران و تمام نیرو‌های دست اندرکار در کار تعلیم و تربیت توانستیم امر آموزش را تداوم بخشیم و اجازه ندادیم جریان یادگیری متوقف شود.

وی افزود: در آستانه مهری دیگر بر آن هستیم با توکل بر خدا و پیروی از منابع سرشار هدایت و تربیت قرآن و سیره اهل بیت و با تکیه بر رهنمود‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و در چارچوب سند تحول بنیادین و همچنین بر اساس واکاوی نقاط قوت و ضعف دو سال گذشته، سال تحصیلی جدید را با شعار تضمین سلامت، استمرار آموزش و ارتقای کیفیت آغاز کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: باور داریم هیچ سرمایه‌ای بالاتر از کودکان و نوجوانان برای تحقق آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و تحقق آینده روشن برای مسلمان ایران در اختیار نداریم.

وی بیان کرد: خود را متعهد می‌دانیم با تمام توان در جهت تربیت نسلی آگاه، بالنده، خلاق، دین‌باور، انقلابی و مفتخر به هویت‌های اسلامی ایرانی، تلاش کنیم و باور داریم هیچ سرمایه‌ای بالاتر از کودکان و نوجوانان برای تحقق آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و تحقق آینده روشن برای مسلمان ایران در اختیار نداریم.
 
تأکید بر توسعه عدالت آموزشی و توجه به تمام دانش‌آموزان مناطق محروم

کاظمی تأکید کرد: با برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند، با رویکرد توجه به سیاست‌های رییس جمهور، توسعه عدالت آموزشی و توجه به تمام دانش‌آموزان به ویژه مناطق محروم و با مشارکت دادن خانواده‌ها به عنوان شرکای اصلی فرایند تعلیم و تربیت و با استفاده از ظرفیت تمام سازمان‌ها و نهاد‌های بیرونی، آسیب‌های یادگیری و تربیت دو سال تحصیلی گذشته را تا حد امکان جبران می‌کنیم و زمینه نصیب آموزشی را برای دانش‌آموزان مهیا خواهیم کرد. بر اساس واکاوی نقاط قوت و ضعف دو سال گذشته، سال تحصیلی جدید را با شعار «تضمین سلامت»، «استمرار آموزش» و «ارتقای کیفیت» آغاز می‌کنیم.

وی اظهار کرد: تعیین مسیر از سوی ریاست جمهور به عنوان بالاترین مقام کشور و رییس شورای عالی آموزش و پرورش همچنین هدایت و حمایت جدی و مستمر از نظام تعلیم و تربیت کشور را در بالاترین حد ممکن انتظار داریم اگرچه تاکنون در این مدت کوتاه نیز این گونه بوده است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خطاب به رئیس جمهور گفت: من به نمایندگی از جامعه بزرگ تعلیم و تربیت کشور از توجه همه جانبه شما به مقوله مهم تربیت بسیار سپاسگزارم.

وی ادامه داد: هرچند زمان زیادی از شکل‌گیری دولت سیزدهم نمی‌گذرد، اما رییس جمهور با حضور در جلسات شورای عالی آموزش و پرورش و شنیدن دیدگاه‌ها و درخواست‌های معلمان منتخب و صاحب نظر با حمایت قاطع از مصوبات مهم برای ارتقای بستر‌های مجازی در خدمت آموزش و پرورش و رایگان شدن استفاده از «شبکه شاد» در شورای عالی فضای مجازی و با حمایت‌های قاطع از برنامه‌های آموزش و پرورش برای شروع سال تحصیلی و بازگشایی تدریجی مدارس و توجه به مسائل معیشتی فرهنگیان نشان دادند با وجود مشغله‌های فراوان در ابتدای دولت، برای آموزش و پرورش اولویت قائل هستند و این امر نویدبخش آینده روشن برای نظام آموزشی و تربیتی و همکاران عزیز در سراسر کشور است.

حضور تمام دانش‌آموزان در مدارس از اواخر مهر و اوایل آبان
 
کاظمی همچنین در حاشیه آغاز سال جدید تحصیلی با اشاره به این که هم اکنون، ۳۰ درصد دانش‌آموزان از ظرفیت حضوری استفاده می‌کنند؛ گفت: از اواخر مهرماه و اوایل آبان ماه زمینه حضورتمام دانش‌آموزان در مدارس فراهم خواهد شد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: امروز سوم مهرماه زنگ آغاز سال تحصیلی تمام مدارس کشور است و هیچ مدرسه‌ای بدون فعالیت نیست.

کاظمی افزود: براساس برآورد‌های ما حدود ۳۰ درصد دانش‌آموزان از ظرفیت حضوری استفاده می‌کنند؛ دانش‌آموزان مناطق عشایری، روستایی، مناطق کم جمعیت و کارگاه‌های مهارتی هنرستان‌ها حضوری به مدرسه خواهند رفت.

وی تصریح کرد: با آمادگی مدارس، ایجاد زیرساخت‌های بهداشتی، حفظ سلامت دانش‌آموزان و تشخیص اولیا و مربیان و منطقه به سمت برگزاری کلاس‌های حضوری، ترکیبی و تدریجی خواهیم رفت. طبق پیش‌بینی‌های انجام شده از اواخر مهرماه و اوایل آبان ماه زمینه حضور تمام دانش‌آموزان در مدارس فراهم خواهد شد.

کاظمی همچنین درباره احراز هویت دانش‌آموزان در شبکه شاد بیان کرد: این موضوع از دیروز آغاز شده است؛ ممکن است تعداد کمی از دانش‌آموزان ثبت نام نکرده باشند شاد این ظرفیت را در اختیار معلم قرار می‌دهد که ظرفیت ایجاد و مدیر مدرسه نیز دانش‌آموز جا افتاده را با کلاس مرتبط کند.
انتهای پیام
captcha