عمار الحکیم: هر گونه تلاش برای سازش با صهیونیست‌ها مردود است
کد خبر: 4000069
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷

عمار الحکیم: هر گونه تلاش برای سازش با صهیونیست‌ها مردود است

رئیس جریان حکمت ملی عراق در واکنش به بررسی سازش با رژیم صهیونیستی طی یک نشست عشایری در اربیل عراق تأکید کرد که هر گونه تلاش برای عادی‌سازی روابط با اشغالگران مردود است.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیا الیوم، عمار الحکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق و رئیس ائتلاف «قوى الدولة الوطنية» این کشور بر مخالفت خود با هر گونه دعوت در داخل عراق به سازش با رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

در این بیانیه آمده است: ما برگزاری کنفرانس‌ها، نشست‌ها و فراخوان‌ها در داخل عراق برای عادی‌سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی را تقبیح و رد می‌کنیم.

وی آرمان فلسطین را آرمان نخست اعراب و مسلمانان توصیف کرد و گفت: از همین رو ما بر حمایت کامل خود از ملت فلسطین و آرمان عادلانه آنها و مبارزتشان برای بازپس‌گیری حقوق از در دست رفته آنها تأکید می‌کنیم و می‌گوییم که آرمان فلسطین حقی است که با مرور زمان محو نمی‌شود.

برخی رسانه‌ها از برگزاری نشستی در شهر اربیل با حضور 300 نفر خبر داده‌اند که در آن دعوت به عاد‌ی‌سازی روابط عراق با رژیم صهیونیستی شده است. گفته شده است که «وسام الحردان»‌ رئیس گروه «صحوه العراق»‌ در نشست مذکور از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی حمایت کرده است.

اما تنها چند ساعت پس از برگزاری این نشست، «احمد ابو ریشه» رئیس کنگره صحوه العراق در بیانیه‌ای گفت: ما از اینجا و بر اساس تعهدات اخلاقی و مسئولیت‌ خود اعلام می‌کنیم شرکت‌کنندگان در نشست اربیل نماینده کسی نیستند و به آن‌ها اجازه داده نمی‌شود از عنوان عشایری یا محلی برای صحبت درباره موضعی که آن‌ها خیلی با ورود به آن فاصله دارند، سوء استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha