حضور بیش از 14 میلیون زائر در مراسم اربعین حسینی
کد خبر: 4000610
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵

حضور بیش از 14 میلیون زائر در مراسم اربعین حسینی

مقامات استان کربلا تعداد زائران مراسم اربعین حسینی را بیش از 14 میلیون برآورد کرده‌اند که این تعداد، از زائران سال‌های گذشته فراتر خواهد رفت.

به گزارش ایکنا به نقل از فرات نیوز، جاسم الفتلاوی، معاون استاندار کربلا در بیانیه‌ای تصریح کرده است که با توجه به تحلیل اطلاعات دوربین‌هایی که در ورودی و خروجی این استان مستقر شده است، برآورد می‌شود تعداد زائران مراسم اربعین حسینی امسال، از سال گذشته فراتر خواهد رفت. با این حال وی تأکید کرده است به دلیل تداوم ورود و خروج زائران نمی‌توان برآورد دقیقی از تعداد آن‌ها ارائه کرد، ورود زائران از استان «بابل» به کربلا همچنان ادامه دارد.

الفتلاوی تأکید کرده است که به منظور برگزاری هرچه بهتر مراسم، اجرای طرح امنیتی زودهنگام آغاز شده و ارائه دیگر خدمات بهداشتی و رفاهی به زائران طبق برنامه‌ها انجام می‌شود.

مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق نیز که به کربلا سفر کرده است، در نشستی امنیتی با نهادهای خدمات‌رسان به زائران و فرماندهان امنیتی بر ضرورت هوشیاری نیروهای امنیتی به منظور تأمین امنیت بهتر مراسم اربعین تأکید کرد.

 وی تصریح کرد: افتخار می‌کنم که امروز در خاک مقدس کربلای معلی سرزمین شهادت و ارزش‌ها هستم و این جمعیت عظیم مؤمنان را می‌بینم که به سمت حرم‌های مطهر امام حسین و حضرت عباس (علیهماالسلام) مشرف می‌شوند.

الکاظمی خدمت به زائران، حفاظت از آن‌ها، تسهیل مایحتاج آن‌ها و ارائه هرگونه کمک به آن‌ها را نه یک وظیفه طبیعی بلکه یک تکلیف اخلاقی، انسانی و دینی بزرگ توصیف کرد.

انتهای پیام
captcha