همه خاک خوزستان مسجد است/ تأمین مسکن ایثارگران باید به تمام معنا در اولویت باشد
کد خبر: 4000632
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
قاضی‌زاده هاشمی بیان کرد:

همه خاک خوزستان مسجد است/ تأمین مسکن ایثارگران باید به تمام معنا در اولویت باشد

قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دومین سفر استانی خود عصر روز یکشنبه چهارم مهر، وارد استان خوزستان شد.

همه خاک خوزستان مسجد است / تأمین مسکن ایثارگران باید به تمام معنا در اولویت باشدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران؛ سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عصر روز یکشنبه، چهارم مهرماه وارد استان خوزستان شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه در نوزدهمین نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، خاک این استان را مقدس خواند و گفت: همه خاک خوزستان مسجد است. این خاک آنقدر دارای شرف است که توانایی پذیرش جان و تن بهترین بندگان خدا را داشته است.

وی افزود: همان‌طور که خاک کربلا به‌دلیل اینکه حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران پاکش را در خود جای داده، شرف پیدا کرده است. شلمچه، خرمشهر، آبادان و چزابه هم مقدس هستند و ما به‌عنوان پاسداران ایثار و شهادت باید همه این خاک را تبدیل به مسجد و عبادتگاه می‌کردیم و به یک مرکز عبادی تبدیل می‌شد.

معاون رئیس جمهور در ادامه گفت: شرف خرمشهر، مقاومت رزمندگان خرمشهر و شرف آبادان، ایستادگی مردم آبادان در محاصره سنگین دشمن و کوتاه نیامدن آنها است و این باید مفهوم و معنای آبادان تا تمامی تاریخ باشد و مسئولان ملی و منطقه‌ای وظیفه دارند این مفاهیم را نهادینه کنند.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه مردم خوزستان با تمام وجود جنگ تحمیلی را دیدند و این جنگ جزئی از زندگی آن‎ها شده بود، اضافه کرد: مردم این استان بخشی از هویت این حماسه هستند و به دلیل همین ویژگی و ذات خوزستان، انتظار من این است که بنیاد خوزستان با بنیادهای سایر استان‌های کشور تفاوت داشته باشد و از همین زاویه باید ساختار و اختیارات این بنیاد با بقیه متفاوت باشد؛ البته باید این مسئولیت پذیرفته شده و پرورش یابد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر لزوم برجسته‌سازی اهمیت ایثار و شهادت در جامعه اسلامی عنوان کرد: یکی از دلایلی که خیلی سریع ماجرای شهید «علی لندی» را پیگیری کردم، این بود که مردم بدانند این موضوعات برای ما مهم است و مقام معظم رهبری هم با حساسیت و لطف فراوان با این درخواست موافقت فرمودند.

وی افزود: این قبیل مسائل نشان می‌دهد که ایثار مهم است، دیده می‌شود و ارزشمند است. سخن و تعبیری که حضرت امام(ره) در مورد شهید فهمیده به کار بردند یعنی عالی‌ترین مقام نظام اسلامی به فداکاری شهید فهمیده منزلت داد و این اقدامات برای همه مسئولان درس بزرگی است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین در گفت‌وگو با خبرنگار صدا و سیما موضوعات مطرح در جلسه شامل ضرورت حل مشکل مسکن و اشتغال ایثارگران را تشریح کرد و گفت: تأمین مسکن ایثارگران باید به تمام معنا در اولویت باشد و در حوزه اشتغال نیز از روش‌های گوناگون مانند استخدام در دستگاه‌های دولتی و غیردولتی و خوداشتغالی، در مدت کوتاهی افراد فاقد شغل جامعه ایثارگری مشغول به کار شوند و البته در مورد خوزستان با توجه به ظرفیت‌های این استان رفع این مشکل باید سریع‌تر صورت گیرد.

حضور در گلزار مطهر شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران و بازدید از پروژه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار در برنامه سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان خوزستان قرار دارد.

انتهای پیام
captcha