ورود غیرقانونی 3597 صهیونیست به مسجدالاقصی / هشدار درباره وضعیت بحرانی قبله نخست + فیلم
کد خبر: 4000823
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
همزمان با سالروز انتفاضه الاقصی صورت گرفت؛

ورود غیرقانونی 3597 صهیونیست به مسجدالاقصی / هشدار درباره وضعیت بحرانی قبله نخست + فیلم

هزاران شهرک‌نشین صهیونیست صبح امروز برای انجام آئین‌های تلمودی به مناسبت اعیاد یهودی به طور غیرقانونی وارد مسجدالاقصی شدند و در همین حال مؤسسه بین‌المللی قدس درباره وضعیت بحرانی هویت مسجدالاقصی با تشدید تجاوزگری صهیونیست‌ها به آنجا هشدار داد.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، سه هزار و 597 شهرک‌نشین صهیونیست صبح امروز، ششم مهر به مناسبت عید موسوم به عید عرش یهودیان به طور غیرقانونی وارد صحن‌های مسجدالاقصی شدند.

 

ورود غیرقانونی 3597 صهیونیست به مسجدالاقصی / هشدار درباره وضعیت بحرانی قبله نخست

ورود غیرقانونی 3597 صهیونیست به مسجدالاقصی / هشدار درباره وضعیت بحرانی قبله نخست

در ویدئوی زیر صهیونیست‌ها را در حال انجام مراسم یهودیان در صحن‌های مسجدالاقصی مشاهده می‌کنید.

امروز بیست و هشتم سپتامبر، سالروز انتفاضه مسجدالاقصی است، آتش خشمی که با اقدام «آریل شارون» نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی در هتک حرمت مسجدالاقصی شعله‌ور شد.

بیست و یک سال پیش در چنین روزی ورود غیرقانونی شارون به همراه تعداد زیادی از نظامیان صهیونیستی به مسجدالاقصی، شراره‌های انتفاضه دوم فلسطین به نام انتفاضه‌الاقصی را شعله‌ور کرد که پنج سال درگیری را به دنبال داشت.

تصویر شهادت محمد الدره، کودک فلسطینی در دومین روز انتفاضه الاقصی از برجسته‌ترین صحنه‌های این انتفاضه بود که او را در یک فیلم ویدئویی تلخ در حالی نشان می‌دهد که در کنار پدرش پشت یک مانع بتنی در جنوب غزه پناه گرفته بود و هر دو به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت می‌رسند.

ورود غیرقانونی 3597 صهیونیست به مسجدالاقصی / هشدار درباره وضعیت بحرانی قبله نخست

 بر اساس آمارهای رسمی منابع فلسطینی در انتفاضه الاقصی بیش از چهار هزار فلسطینی به شهادت رسیدند و 1069 نظامی رژیم صهیونیستی نیز در این درگیری‌ها کشته و بیش از چهار هزار نفر آنها زخمی شدند. در نهایت توافق آتش‌بس در فوریه 2005 در شرم الشیخ مصر به انتفاضه الاقصی پایان داد.

مؤسسه قدس: ملت‌ها، دولت‌ها را برای دفاع از قدس تحت فشار گذارند

از سوی دیگر مؤسسه بین‌المللی قدس روز دوشنبه اعلام کرد که با تحمیل آیین‌های تلمودی توسط شهرک‌نشینان صهیونیست در مسجدالاقصی، قبله نخست مسلمانان در مرحله بحرانی از بین رفتن هویت خود به سر می‌برد.

این مؤسسه بر تکلیف فوری اهالی قدس، ساکنان سرزمین‌های اشغالی 48، مقاومت فلسطین و ملت‌های عربی و اسلامی برای دفاع از مسجدالاقصی تأکید کرد و گفت: مسجدالاقصی در ایام اعیاد یهودی کنونی با تهاجمی بی‌سابقه از زمان اشغالگری اسرائیل در سال 1967 روبه‌رو شده است؛ به گونه‌ای که گروه‌های شهرک‌نشین و همچنین کابینه رژیم صهیونیستی با اعمال کامل آئین‌های توراتی در مسجدالاقصی، برنامه تأسیس معنوی معبد در مسجدالاقصی را پیش می‌برند.

در بیانیه این مؤسسه آمده است: تکلیف امروز ما این است که با صدای بلند به امت عربی و اسلامی بگوییم که مسجدالاقصی وارد مرحله‌ای بحرانی از نابودی هویت خود رسیده است و مبارزه برای دفاع از مسجدالاقصی نبردی موجودیتی است و از همین رو باید توجهات و ظرفیت‌های خود را برای دفاع از مسجدالاقصی بسیج کنیم و فراتر از صدور بیانیه‌ها و ابراز مواضعی زبانی برای دفاع از قبله نخست مسلمانان وارد عمل شویم.

مؤسسه قدس از مقاومت خواست در همه اماکن حضور خود یک راهبرد سیاسی و نظامی را وضع کند که تجاوز به مسجدالاقصی را در قلب معادلات مربوط به درگیری یا آتش‌بس قرار دهد.

بر اساس این بیانیه، این نبرد سیف‌القدس بود که برای 19 روز حملات صهیونیست به مسجدالاقصی را متوقف کرد که این طولانی‌ترین مدت توقف حملات صهیونیست‌ها به مسجد‌الاقصی از بیست و یکم هشتم 2003 بود .

مؤسسه قدس گفت: مسجدالاقصی یک مکان مقدس اسلامی است که حفظ و آزادسازی آن تکلیف همه ملت‌ها و نسل‌های امت اسلامی است، کما اینکه حفظ مقدسات مسیحی و هویت عربی اصیل قدس نیز یک تکلیف است.

این مؤسسه از مستلزمات توقف تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی علیه مسجدالاقصی را اعمال فشار ملت‌ها بر دولت‌ها برای مسئولیت‌پذیری در قبال مسجدالاقصی و توقف موج عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی دانست که به تجاوزات علیه مسجدالاقصی مشروعیت می‌دهد.

انتهای پیام
captcha