دلایل تحقق شگفت انگیز درآمد عوارض خروج از کشور در چهار ماهه
کد خبر: 4000831
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹

دلایل تحقق شگفت انگیز درآمد عوارض خروج از کشور در چهار ماهه

کاهش 93 درصدی مبلغ مصوب ردیف درآمدی عوارض خروج از کشور برای سال 1400 نسبت به مصوب سال 1399 و همچنین افزایش سفر به کشورهای همسایه از جمله ارمنستان برای تزریق واکسن کرونا، موجب شده که این ردیف درآمدی در چهار ماهه ابتدایی امسال 503 درصد تحقق داشته است.

به گزارش ایکنا، فارس نوشت: همانطور که در گزارش «جزئیات کامل درآمدهای مالیاتی در چهار ماهه ابتدایی امسال+جدول» آمده بود؛ بیشترین درصد تحقق درآمدهای مالیاتی در این دوره زمانی، مربوط به عوارض خروج از کشور بوده است.

براساس این گزارش، درآمد وصولی از محل عوارض خروج مسافر از مرزهای کشور در چهار ماهه ابتدایی امسال، 184 میلیارد و 779 میلیون تومان بوده است که نسبت به رقم بودجه مصوب طی دوره مذکور به مبلغ 36 میلیارد و 745 میلیون تومان معادل 503 درصد محقق گردیده و مبلغ وصولی نسبت به دوره مشابه سال قبل 1.797 درصد افزایش را نشان میدهد.

دیوان محاسبات کشور درباره دلایل تحقق شگفت انگیز درآمد مربوط به عوارض خروج از کشور اعلام کرده است: با وجود محدودیت‌های مربوط به سفرها به دلیل شیوع ویروس کرونا در 4 ماهه ابتدایی سال جاری، به دلیل کاهش 93 درصدی مبلغ پیش بینی و مصوب این ردیف درآمدی برای سال 1400 نسبت به مصوب سال 1399 و همچنین افزایش سفر به کشورهای همسایه از جمله ارمنستان برای تزریق واکسن کرونا، این ردیف درآمدی بیش از 503 درصد تحقق داشته است.

انتهای پیام
captcha