ارسال ۳۰۰ اثر به چهاردهمین کنگره ملی «شعر عاشورایی» در قروه
کد خبر: 4000926
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸

ارسال ۳۰۰ اثر به چهاردهمین کنگره ملی «شعر عاشورایی» در قروه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از ارسال ۳۰۰ اثر به چهاردهمین کنگره ملی «شعر عاشورایی» شهرستان قروه خبر داد و گفت: در مجموع ۲۵۴ شاعر کشور در این دوره شرکت کردند.

عبید رستمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: امسال در روزهای پایانی ماه صفر شهرستان قروه میزبان چهاردهمین دوره کنگره «شعر عاشورایی» خواهد بود.

وی با اشاره به استقبال هنرمندان و شاعران کشور از این کنگره ملی افزود: شاعران 27 استان و 52 شهر کشور در چهاردهمین کنگره ملی «شعر عاشورایی» شرکت کرده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از ارسالی 300 اثر به چهاردهمین کنگره کشوری «شعر عاشورایی» شهرستان قروه خبر داد و گفت: در مجموع 254 شاعر کشور در این دوره از کنگره شرکت کردند.

وی ادامه داد: چهاردهمین کنگره کشوری «شعر عاشورایی» شهرستان قروه به صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد و شاعران خارج از استان به صورت مستقیم در اختتامیه این کنگره شعرخوانی خواهند کرد.

رستمی از برگزاری این کنگره ملی در 11 مهرماه جاری در مجتمع فردوسی شهرستان قروه خبر داد و گفت: این کنگره ملی به صورت پخش زنده از شبکه استانی پخش خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه داوران این دوره از کنگره ملی شعر عاشورایی از داوران کشوری و بومی استان هستند، افزود: عبدالجبار کاکایی و مصطفی محدثی خراسانی از شاعران برجسته کشور و رامین کرمی از شاعران برجسته آیینی استان کردستان کار داوری آثار را برعهده دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از برگزاری برنامه‌های جنبی در کنار این کنگره ملی خبر داد و یادآور شد: نمایشگاه «عکس عاشورایی» از برنامه‌های جنبی چهاردهمین کنگره شعر عاشورایی فردا، هفتم مهرماه جاری در شهرستان قروه افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام
captcha