دانش‌آموز روشندل مصری 3 ماهه حافظ قرآن شد
کد خبر: 4000935
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴

دانش‌آموز روشندل مصری 3 ماهه حافظ قرآن شد

عبدالله عمار محمد السید، دانش‌آموز 15 ساله نابینایی در مصر است که با حفظ کامل قرآن کریم ظرف سه ماه و محفوظات دیگر خود موجب شگفتی عام و خاص در کشورش شده است.

دانش‌آموز روشندل مصری 3 ماهه حافظ قرآن شد

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع، عبدالله عمار محمد السید، دانش آموز نابینا  و البته نابغه مصری از روستای تل الجراد از توابع بلبيس استان الشرقية است که قرآن کریم را ظرف 100 روز حفظ کرده و تاکنون دو مرتبه از سوی عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر مورد تقدیر قرار گرفته است.

او می‌گوید هنوز هم به لطف و برکت قرآن کریم به ممارست در محفوظات خود و فهم و ترجمه آیات مشغول است.

عبدالله در سال 2014 در حالی که هشت سال بیش‌تر نداشت، قرآن کریم را نزد محمد حسن علوان از اساتید قرآنی، ظرف سه ماه حفظ کرد و اجازه‌نامه قرائت قرآن با قرائت‌های دهگانه را دریافت کرد.

او با اشاره به انس و عشق و علاقه وافر خود به قرآن کریم می‌گوید که علاوه بر قرآن کریم نحو و ادبیات و علوم حدیث آموخته، و الفیه ابن مالک و ترجمه سوره‌های زیادی از قرآن کریم را به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی از حفظ کرده است.

عبدالله در سال 2018 رتبه نخست مسابقه جهانی حفظ قرآن کریم را که در کشور مصر برگزار شده بود به دست آورد و عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر دو مرتبه در سال‌های 2016 و 2018 در مراسم شب‌های قدر از وی تقدیر به عمل آورد. وزیر اوقاف مصر نیز یک بار او را امتحان کرده و از استعداد او ابراز شگفتی کرده بود؛ زیرا قرآن را با شماره آیات و جزء‌ها و صفحات آن و با همه قرائات حفظ کرده بود و می‌تواند همه آیات قرآنی را اعراب گذاری کند.

این دانش آموز نابینا می‌گوید که خیلی از قصاید شعر دوران جاهلی و اموی و احادیث نبوی و داستان‌های طه حسین، نجیب محفوظ، العقاد و المنفلوطی را حفظ کرده است. او همچنین علم صرف و نحو و ادبیات را فراگرفته و الفیه ابن مالک را کاملا حفظ کرده است. عبدالله علم حدیث و کتب حدیث اهل سنت و زندگی نامه عالمان دینی را هم مطالعه کرده است و از جمله توانایی‌های او اعراب هر آیه از قرآن کریم با خط بریل است.

به گفته رسانه‌های مصری، عبدالله در خیلی از مسابقات جهانی و داخلی شرکت کرده و حائر رتبه نخست شده و قاریان قرآنی را به چالش کشیده است. در سال 2016 نیز حائر رتبه نخست مسابقه شیخ الازهر شده و در مسابقه جهانی حفظ قرآن کریم سال 2018 نیز رتبه نخست را به دست آورد.

او می‌گوید وقتی برخی اساتید مسابقه، محمد مختار جمعه  وزیر اوقاف مصر را مطلع کردند که این دانش آموز نابینا حافظ کل قرآن کریم است و قرآن را به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی ترجمه می‌کند، وزیر خواهان ملاقات با وی شد که این ملاقات در دفترش به مدت دو ساعت به طول انجامید و وزیر خودش دانش آموز را امتحان کرده و از نبوغ او شگفت زده شد.

انتهای پیام
captcha