دانش‌آموز 14 ساله رتبه نخست مسابقات قرآن الازهر را کسب کرد
کد خبر: 4001251
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۴

دانش‌آموز 14 ساله رتبه نخست مسابقات قرآن الازهر را کسب کرد

فاطمه عاطف البنداری، دانش‌آموز 14 ساله مصری است که بین 13 میلیون دانش‌آموز مصری حائز رتبه نخست مسابقه حفظ قرآن کریم الازهر شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از  اخبار الیوم، فاطمه عاطف البنداری، دانش‌آموز 14 ساله اهل شهر الخارجه در استان الوادی الجدید مصر است که در مقطع سوم راهنمایی مدرسه الازهر این شهر تحصیل می‌کند.

فاطمه که در مسابقه حفظ قرآن کریم الازهر حائز رتبه نخست شده است، یک برادر هم دارد که در مقطع دوم راهنمایی مرکز اسلامی الازهر تحصیل می‌کند و حافظ کل قرآن کریم است، پدرش دندانپزشک و رئیس بخش اورژانس اداره بهداشت الوادی الجدید است و مادرش هم که کارشناسی بازرگانی خوانده خانه‌دار است و ترجیح داده به امور مربوط به تربیت و آموزش فرزندان بپردازد.

پدر فاطمه می‌گوید که دخترش در سن 9 سالگی حافظ کل قرآن کریم شده است و از دو سالگی فرزندش برای او تبلت‌ها و قلم‌های قرآنی را خریداری کرده بود تا تلاوت قرآن را به شیوه‌ای شفاف و ساده بیاموزد.

مادر فاطمه هم به شنیده شدن مستمر صوت تلاوت قرآن در منزل اهتمام زیادی داشت که این امر در حفظ قرآن فرزندان تأثیر بسزایی داشت.

فاطمه می‌گوید که در مسابقه حفظ قرآن کریم الازهر که با شرکت 13 میلیون دختر و پسر جوان از مصر برگزار شد، حائز رتبه نخست شده است و همچنین در مسابقه اوقاف مصر نیز رتبه نخست را کسب کرده و در همایش تفکر و اندیشه الازهر هم به مقام اول رسیده است.

فاطمه که حافظ بیش از شش هزار حدیث شریف از پیامبر اکرم(ص) است در مسابقه حفظ حدیث در عربستان سعودی نیز مقام نخست را دریافت کرده است.

انتهای پیام
captcha