حماس انتفاضه بیت‌المقدس را مرحله‌ای بنیادی در قیام مردم فلسطین خواند
کد خبر: 4001533
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰

حماس انتفاضه بیت‌المقدس را مرحله‌ای بنیادی در قیام مردم فلسطین خواند

جنبش مقاومت فلسطین اعلام کرد که انتفاضه بیت‌المقدس در 1 اکتبر 2015، همچنان بر مبارزات مردم فلسطین سایه افکنده و این قیام مرحله جدیدی از تاریخ مبارزه مردم فلسطین را علیه اشغالگران در دفاع از قدس و مسجدالاقصی تجسم بخشید.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، حازم قاسم سخنگوی حماس، روز جمعه با انتشار یک بیانیه مطبوعاتی تصریح کرد که عملیات انجام شده در  شهرک  صهیونیستی  ایتمار که توسط گردان‌های القسام در نابلس انجام شد باعث بروز این انتفاضه شد و پس از آن شهرهای فلسطینی با سیل عملیات فدایی علیه سربازان اشغالگر و شهرک‌نشینان شعله‌ور شدند.

قاسم افزود: انتفاضه قدس بار دیگر ثابت کرد که شهر مقدس، جواهری در تاج آرمان فلسطین و عاملی بنیادی در انقلاب‌های آن است و مردم ما نمی‌توانند در برابر هرگونه تجاوز علیه این شهر و مقدسات خود سکوت کنند.  

وی افزود: انتفاضه بیت‌المقدس روحیه نجات‌بخش مردان و زنان جوان فلسطینی را با مجموعه‌ای از عملیات‌هایی که انجام شد، دوباره زنده کرد و این توهم را که مردم فلسطین از هدف خود غفلت کرده‌اند، زدود و نشان داد آن‌ها به آرمان خود پایبند هستند.  

 سخنگوی جنبش مقاومت فلسطین در ادامه تصریح کرد که مردم ما هنوز در سایه این قیام زندگی کند و آن را به عنوان مرحله‌ای جدید از قیام خود می‌دانند که منجر به تحقق دستاوردهایی در راستای رهایی از اشغال و بازگشت به سرزمین مادری شده است.

سخنگوی حماس خواستار ادامه تلاش‌های برای دفاع از قدس شریف و مسجدالاقصی شد.

انتهای پیام
captcha