اجرای رویداد «چهارفصل قرآنی» از سوی سازمان قرآنی دانشگاهیان + پوستر
کد خبر: 4001619
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۸
با آغاز سال تحصیلی جدید شاهدیم؛

اجرای رویداد «چهارفصل قرآنی» از سوی سازمان قرآنی دانشگاهیان + پوستر

معاونت ترویج و توسعه سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، از اجرای رویداد فرهنگی - هنری «چهارفصل قرآنی» از سوی این سازمان و به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد. این رویداد با هدف شبکه‌سازی دانشجویان علاقه‌مند در راستای ترویج سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی برگزار می‌شود.

لاله شهابی، مدیر اداره ترویج و توسعه سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به اجرای رویداد فرهنگی - هنری چهارفصل قرآنی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید گفت: با توجه به برگزاری برنامه‌های متعدد فرهنگی - قرآنی از سوی متولیان امور قرآنی کشور و کم‌توجهی به مقوله‌های روز جامعه در این برنامه‌ها، معاونت ترویج و توسعه سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور بر آن شد تا با نگاهی متفاوت به موضوعات قرآنی، طرح جامع «چهارفصل قرآنی» را تدوین کند.

وی افزود: در این طرح با توجه به رویدادهای مهم هر فصل از سال موضوعی در نظر گرفته شده و تمامی برنامه‌های اجرایی در این رویداد حول آن موضوع خواهد بود و مخاطبان آن نیز تمامی دانشجویان علاقه‌مند هستند. بر همین اساس تمامی علاقه‌مندان به رویدادهای فرهنگی و هنری می‌توانند ضمن عضویت در شبکه فعالان قرآنی دانشجویی در این طرح شرکت و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

شهابی درباره موضوعات اختصاصی برای هر فصل این رویداد گفت: در فصل پاییز با توجه به فرارسیدن ماه ربیع‌الاول، وجود هفته وحدت در این فصل و اهمیت صلح در دین مبین اسلام و سیره پیامبر مهربانی، موضوع «صلح و مهربانی» می‌تواند هم در وجه ملی و هم در وجه بین‌المللی قابل تامل باشد و بر همین اساس این موضوع در فصل پاییز مدنظر قرار گرفته است. در فصل زمستان نیز با وجود میلاد حضرت امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) و همچنین عید مبعث و اعیاد شعبانیه و همچنین با توجه به تبلیغات منفی مبنی بر عدم وجود شادی در دین مبین اسلام، موضوع «امید و نشاط» مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر اداره ترویج و توسعه سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور در مورد برنامه‌هایی که در قالب این طرح اجرا می‌شود، تصریح کرد: در این طرح بخش‌های مختلفی از جمله برگزاری نشست‌های مختلف قرآنی، مسابقه کتابخوانی، جلسات تدبر در قرآن، فراخوان آثار هنری و آموزش‌های مختلف در حوزه مهارت‌های فردی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است تا ضمن آشنایی با موضوع فصل و ارتباط آن با قرآن، یک سری مهارت‌های فردی نیز در کنار این مفاهیم را هم آموزش ببینند.

یادآور می‌شود، دانشجویان علاقه‌مند به حضور در این رویداد فرهنگی - قرآنی جهت اطلاع از برنامه‌های چهارفصل قرآنی می‌توانند به پایگاه اینترنتی www.isqa.ir مراجعه و از زمان برگزاری برنامه‌ها مطلع شوند.

اجرای رویداد «چهارفصل قرآنی» از سوی سازمان قرآنی دانشگاهیان

انتهای پیام
captcha