برگزاری آیین اختتامیه چهاردهمین کنگره «شعر عاشورایی» قروه
کد خبر: 4001786
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶

برگزاری آیین اختتامیه چهاردهمین کنگره «شعر عاشورایی» قروه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از برگزاری آیین اختتامیه چهاردهمین کنگره ملی «شعر عاشورایی» قروه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.

به گزارش ایکنا از کردستان، عبید رستمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی که امروز، 10 مهرماه به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: مراسم اختتامیه چهاردهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه با حضور مقامات استانی و شهرستانی، همچنین شاعران و ادیبان برجسته ملی و استان روز یکشنبه مورخ 11 مهرماه ساعت 9 صبح با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی افزود: کنگره «شعر عاشورایی» قروه با طی چهارده دوره به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی استان مطرح است، بیش از 300 اثر به این کنگره از سوی شاعران سراسر کشور ارسال شده است.

رستمی با اشاره به استقبال هنرمندان و شاعران کشور از این کنگره ملی افزود: شاعران ۲۷ استان و ۵۲ شهر کشور در چهاردهمین کنگره ملی «شعر عاشورایی» شرکت کرده‌اند.

وی ادامه داد: چهاردهمین کنگره کشوری «شعر عاشورایی» شهرستان قروه به صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد و شاعران خارج از استان به صورت آنلاین در اختتامیه این کنگره شعرخوانی خواهند کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان با اشاره به اینکه داوران این دوره از کنگره ملی شعر عاشورایی از داوران کشوری و بومی استان هستند، افزود: عبدالجبار کاکایی و مصطفی محدثی خراسانی از شاعران برجسته کشور و رامین کرمی از شاعران برجسته آیینی استان کردستان کار داوری آثار را برعهده دارند.

وی از برگزاری برنامه‌های جنبی در کنار این کنگره ملی خبر داد و یادآور شد: نمایشگاه «عکس عاشورایی» از عکاسان قروه‌ای از برنامه‌های جنبی چهاردهمین کنگره شعر عاشورایی قروه است.

انتهای پیام
captcha