چگونگی روش مرور محفوظات برای آمادگی در مسابقات قرآن
کد خبر: 4001930
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵
نکته‌ای برای حافظان قرآن /

چگونگی روش مرور محفوظات برای آمادگی در مسابقات قرآن

مدرس و حافظ کل قرآن در جدیدترین پست خود به تبیین روش مرور مسابقه‌ای پرداخت و تصریح کرد: تکرار زیاد و پرسش‌های بسیار بهترین راه کاهش استرس و رفع اشکالات است.

به گزارش ایکنا، سعیده الوان، حافظ کل و مدرس دانشگاه، در جدیدترین پست خود در صفحه آکادمی حفظ قرآن (tahfiz.ir) به این سؤال که چطور مرور مسابقه‌ای را انجام دهیم پاسخ داده است. وی با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی سه ماهه برای آمادگی بهتر در رقابت‌های حفظ قرآن لازم است، به بیان روش مرور مسابقه‌ای پرداخت.


بیشتر بخوانید:


الوان گفت: هنگام مرور محفوظات، دفترچه‌ای برای یادداشت خطاها داشته باشیم و هر اشتباهی را یادداشت کنیم یا با مداد زیر آن کلمه در قرآن علامت بگذاریم. بنابر این پس از مرور دوره اول و پیش از آغاز دور دوم مرور، تمامی اشتباهات را مرور و سعی کنیم که آنها را برطرف و سپس مرور دور دوم را آغاز کنیم.

این حافظ کل با تأکید بر اینکه در مرور دوم اشتباهات را با رنگ دیگری علامت‌گذاری کنیم، تصریح کرد: اگر اشتباه‌های گذشته برطرف شده باشد، آنها را پاک کنید و به این ترتیب چندین بار مرور کنید تا تمامی اشتباهات از بین برود. اگر در پایان مرور صفحاتی را دیدید که هنوز در آنها اشتباهاتی دارید، برنامه تکرار را بیشتر کنید و به دنبال رفع اشتباهات باشید.

این مدرس قرآن اضافه کرد: سپس جدولی را طراحی کنید، به طوری که صفحاتی را که در آن‌ها ایراد دارید علامت بزنید و از مربی یا هم‌مباحثه‌ای‌تان بخواهید از همان صفحات بپرسید یا مصحف شریفی را که ایرادهای خود را در آن علامت‌گذاری کرده‌اید به هم‌مباحثه‌ای‌تان بدهید تا از موارد علامت‌گذاری‌شده سؤال کند.

الوان با تأکید بر اینکه تکرار زیاد و پرسش‌های بسیار بهترین راه کاهش اضطراب و رفع اشکالات است، گفت: مرور محفوظات باید با سرعت مناسب انجام شود و اگر با سرعت زیاد مرور کنید، به این کار عادت خواهید کرد و هنگامی که در جایگاه مسابقات قرار می‌گیرید، نمی‌توانید با سرعت مناسب به ارائه محفوظات بپردازید و اگر هم آهسته بخوانید، شاید آیات را فراموش کنید. 

حافظان قرآن برای مطرح کردن سؤالات خود و دریافت راهنمایی برای حفظ به صفحه آکادمی حفظ قرآن در اینستاگرام به نشانی tahfiz.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha