اعلام حمایت حزب کارگر استرالیا از ملت فلسطین
کد خبر: 4002140
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳

اعلام حمایت حزب کارگر استرالیا از ملت فلسطین

حزب کارگر استرالیا طرحی را در حمایت از حقوق ملت فلسطین و در رأس آن حق بازگشت به سرزمین خود ارائه داده است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، دکتر ناصر الزیادات در سخنانی در اجلاس سالانه این حزب در شهر پرث استرلیا به تشریح رنج و محنت‌های فلسطینیان در نتیجه سیاست‌های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی پرداخت.

در این اجلاس، اعضای حزب کارگر خواستار تصویب طرحی در حمایت از حقوق ملت فلسطین شدند.

الزیادات که دارای تابعیت استرالیایی و اصالتی اردنی است، به بیان نقض هدفمند حقوق ملت فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی که با تمامی قوانین و معاهدات بین‌المللی در تضاد است، به ویژه مصادره اراضی، تخریب خانه‌ها و کوچاندن فلسطینیان پرداخت.

شرکت‌کنندگان در این اجلاس اعلام کردند که طرح مذکور در صورت پیروزی حزب کارگر در انتخابات فدرالی سال آینده، جزو اولویت‌های اصلی آن خواهد بود. ناظران احتمال پیروزی این حزب را بالا می‌دانند، چرا که اقبال عمومی به احزاب راستگرا  که از سوی حزب لیبرال و حزب یک ملت نمایندگی می‌شود، افول کرده است.  

تصویب پیش‌نویس قطعنامه پیشرفتی در افزایش آگاهی از حقوق فلسطین در بین حامیان حقوق بشر در استرالیا است. این کشور فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت نمی‌شناسد، با وجود این واقعیت که در قلمرو خود میزبان هیأت نمایندگی دیپلماتیک تشکیلات خودگردان فلسطین است، اما از زمان تأسیس اسرائیل در سال 1948 از آن حمایت کرده است.

انتهای پیام
captcha