بازخورد مناسبت‌های روزهای پایانی ماه صفر در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 4002447
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲

بازخورد مناسبت‌های روزهای پایانی ماه صفر در صفحات معارفی رسانه‌ها

صفحات معارفی رسانه‌ها بیش از هر موضوع دیگری به مناسبت‌های روزهای پایانی ماه صفر پرداخته و سلسله گفت‌وگوها، یادداشت‌ها و خبرهایی را به همین مناسبت مخابره کرده‌اند.

به گزارش ایکنا؛ امروز دوشنبه دوازدهم مهرماه و در آستانه روزهای پایانی ماه صفر صفحات معارفی رسانه‌ها به مناسبت‌های این روزها پرداخته و گفت‌وگوها، یادداشت‌ها و خبرهایی را با همین موضوع بر روی خروجی قرار داده‌اند. در ادامه نگاهی کوتاه به صفحات معارفی رسانه‌ها انداخته شده است.

فارس

صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس تا زمان تهیه این گزارش تنها به انتشار یک مطلب پرداخته و تلاوت ترتیل صفحه ۲۳۳ قرآن کریم شامل آیات ۹۸ تا ۱۰۸ سوره مبارکه هود با صدای شهریار پرهیزکار را بارگذاری کرده است.

تسنیم

خبرگزاری تسنیم در صفحه دین، قرآن و اندیشه و به مناسبت فرارسیدن روزهای پایانی ماه صفر و مناسبت‌های این ایام بخشی از خبرهای خود را به این موضوع اختصاص داده است. «۴ نگرانیِ پیامبر (ص) در آخرین روزهای زندگی» و‌ «ویژه‌برنامه‌های رادیو قرآن برای روزهای پایانی ماه صفر» از جمله این مطالب است.

«نظر اهل‌بیت(ع) درباره نیاز به بازی در کودک و نوجوان/ چگونه از غریزه بازی در جهت تربیت فرزند استفاده کنیم؟»،‌ «۵۰ پزشک جهادی در کربلا به زائران اربعین خدمات رایگان دندانپزشکی ارائه کردند + فیلم»، «آیا علامه حسن‌زاده آملی به زیارت امام رضا (ع) نمی‌رفت؟! / سید یحیی یثربی تکذیب کرد»، «کتاب اخلاق و معنویت در نهضت عاشورا منتشر شد»، «موسسه الحیات آغاز به کار کرد/ قدردانی خاندان حکیمی از مقام معظم رهبری و مردم »،‌ «جلد چهارم کتاب درس‌های مکاسب منتشر شد»،‌ «۷۴ زندانی جرائم غیرعمد در آستانه دهه وقف به آغوش خانواده‌‌شان بازگشتند»، «آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی (ع) مأمنی برای حل مشکلات مردم / از احداث سلامتکده طب‌سنتی تا راه‌اندازی شورای حل اختلاف»،‌ «پاسخ آیت‌الله حسن‌زاده آملی به منتقدانِ رابطه ایشان با امام خامنه‌ای/ نگاهی به آرایش جریان‌شناختی حوزه»،‌ «بررسی دو جریان بعثت و غدیر در آیینه مهدویت و آخرالزمان» و «تأملی در راهکار انسان اساطیری برای رفع نواقص هستی/ پیکرگردانی در اساطیر به چاپ سوم رسید» از دیگر عناوین خبری منتشر شده در صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم است.

ایسنا

خبرگزاری دانشجویان ایران در صفحه دین و اندیشه در خبری از برگزاری جشنواره قرآنی «رحمةللعالمین» خبر داده است. در این خبر آمده است: «این جشنواره ۲۹ مهرماه در قالب مسابقات قرآن، نمایشگاه قرآنی، خوشنویسی قرآنی و تجلیل از فعالان قرآنی هند از سوی رایزنی فرهنگی کشورمان در دهلی‌نو برگزار می‌شود. این برنامه با همکاری مشترک رایزنی فرهنگی کشورمان در دهلی‌نو، دفتر نمایندگی ولی فقیه در دهلی و مرکز اسلامی هند برگزار می‌شود».

«نقش آموزش دینی در پرورش دانشجویان از دیدگاه اسلام بررسی شد»،‌ «غرب تهران با کمبود مراکز مذهبی و فرهنگی روبرو است»،‌ «سفره‌های حسینی در پاریس به نمایش گذاشته شد»، «بنیان هراس و پروای مرگ از دیدگاه ابن سینا»، «ویژه برنامه‌های رادیو قرآن برای روزهای پایانی ماه صفر»، «سه روز عزاداری روزهای پایانی ماه صفر در میدان امام حسین(ع)»، «انتشار کتاب‌هایی درباره روزهای پایانی ماه صفر» و «آغاز جوانه‌های دموکراسی در ایران از شبیه خوانی تکیه دولت» از دیگر عناوین خبری منتشر شده در خبرگزاری دانشجویان ایران در روز دوازدهم مهرماه است.

ایرنا

خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز تا زمان تهیه این گزارش با انتشار یک خبر صفحه قرآن و معارف را به‌روزرسانی کرده است. این خبر با عنوان «شرح شوریدگی خادمان حرم رضوی در فرش‌هایی برای عرش» بر روی خروجی قرار گرفته است. در توضیح این خبر آمده است: «مستند «فرش‌هایی برای عرش» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی رهبر قنبری با موضوع روش و منش خادمان جوان حرم مطهر امام رضا (ع) چهارشنبه (۱۴ مهر) ساعت ۲۱ در شب شهادت امام رضا‌(ع) از شبکه مستند پخش می‌شود».

مهر

خبرگزاری مهر نیز در صفحه قرآن و عترت بخش زیادی از عناوین خبری را به مناسبت‌های روزهای پایانی ماه صفر اختصاص داده است. اعلام ویژه‌های برنامه‌های رادیو قرآن، اعلام برنامه‌های حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و یادداشتی با عنوان «اربعین فرصتی برای تاریخ بشریت» از جمله این عناوین خبری است.

این خبرگزاری در خبر دیگری به جشنواره تلاوت‌های مجلسی پرداخته است. بر اساس این خبر شانزدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی در استان مرکزی با حضور ۹ قاری راه یافته به این مرحله ۱۴ مهرماه در اراک برگزار می‌شود. این جشنواره در استان مرکزی به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره قاریان فقید استان، مرحوم «مهدی محمدی» و مرحوم «امیر ملکی‌پور»، همزمان با شب شهادت علی ابن موسی الرضا(ع) برگزار می‌شود.

مهر همچنین از برگزاری پویش «ما با قرآن یک امتیم» خبر داده است. حجت‌الاسلام «مسعود میریان»، مدیر مرکز قرآن آستان قدس رضوی در این مورد با اشاره به برنامه‌های ایام پایانی ماه صفر که امسال در قالب پویش ملی «ما با قرآن یک امتیم» برگزار می‌شود، گفته است: «برنامه‌های مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در این ایام پربرکت در سطح ملی شامل برگزاری کرسی تلاوت ملی استان اصفهان از مزار مطهر شهید مدافع حرم محسن حججی همراه با پخش زنده از شبکه قرآن و معارف سیما و شبکه استانی اصفهان همراه با آئین پرچم‌گردانی حرم مطهر رضوی، تلاوت قاریان ممتاز و بین‌المللی، مسابقه بزرگ طرح «من قرآن را دوست دارم» با پخش از رسانه ملی به همراه جوایز روزانه ۸ کمک هزینه سفر به مشهد به مدت ۸ روز و همچنین ضبط اثر همخوانی نجوای صحرا در سطح حرم با همکاری مرکز رسانه و پخش از شبکه‌های مختلف سیما در ایام دهه آخر ماه صفر است».

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان امروز دوازدهم مهرماه با انتشار گفت‌وگویی از مدیر روابط عمومی بنیاد دعبل خزایی به‌روزرسانی شده است. این گفت‌وگو با عنوان «مراسم اربعین حسینی از سوی رسانه‌های خارجی بایکوت شده بود» بر روی خروجی قرار گرفته است. مهدی عباس‌نژاد در این گفت‌وگو با اشاره به اینکه برخی از زائرین اربعین از کشور‌هایی مثل آمریکا، لبنان، افغانستان، پاکستان، کویت، کشور‌های اروپایی و کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس آمده بودند گفته است: «متأسفانه بسیاری از رسانه‌های خارجی تمایلی به گزارش این مراسم نداشتند و آن را بایکوت کرده بودند».

ایبنا

خبرگزاری کتاب ایران در صفحه دین و اندیشه گفت‌وگویی با معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان انجام داده است، حجت‌الاسلام موسی موسوی در این گفت‌وگو با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد موقوفات قرآنی در استان زنجان بسیار اندک است، گفته است: «درآمد موقوفات قرآنی استان زنجان سالانه 5 میلیون تومان هم نمی‌شود».

ایبنا در خبر دیگری به انتشار بیش از 140 عنوان کتاب با مووضع مناسبت‌های ایام پایانی ماه صفر از سوی انتشارات «به‌نشر» پرداخته است. «حسین سعیدی» مدیرعامل به‌نشر با بیان اینکه دهه پایانی ماه صفر برای مشهدی‌ها رنگ و بوی دیگری دارد، اظهار کرده است: «تاکنون 48 عنوان کتاب با محوریت پیامبر اکرم‌(ص) و امام حسن مجتبی‌(ع) از سوی انتشارات به‌نشر به چاپ رسیده که از این میان 23 کتاب برای مخاطب بزرگسال و 25 عنوان برای مخاطب کودک و نوجوان است».

«در باب عارفی که با سیب گفت‌وگو می‌کرد»، «امام، مالک دل‌ها و عقل‌ها»،‌ «کتابی برای کاهش علائم، کنترل اضطراب و کنترل نوجوانان» و «آیا می‌توان در سالمندی والدین موفقی بود؟/ سالمندان و بچه‌‍‌دارشدن!» از دیگر عناوین خبری منتشر شده در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری کتاب ایران است.

میزان

خبرگزاری میزان در صفحه ادبیات، دین و اندیشه گفت‌وگویی با «علی‌کاظم بهرام»، کارشناس علوم قرآن پیرامون سیره سیاسی «امام حسن مجتبی(ع)» انجام داده است. وی در این گفت‌وگو بیان کرده است: «امام حسن مجتبی‌(ع) در طول امامت ده ساله خود تنها ۶ ماه اداره امور مسلمین را بر عهده داشتند، با شهادت «امام علی‌(ع)» جنگ با معاویه به تعویق افتاد در این میان نیز شوق و علاقه مردم یمن، مدائن و عراق برای بیعت با «امام حسن مجتبی‌(ع)» قوت گرفت».

«اختتامیه دومین سوگواره عاشورایی داستان کوتاه ده برگزار شد»،‌ «سوگواره نبوی، حسنی و رضوی در صدا و سیمای مراکز استانها»، «انتشار ۸۳ عنوان کتاب با محوریت «امام رضا‌(ع)»/برپایی ۳ نمایشگاه کتاب در حرم مطهر رضوی» و «امیری: حقوق نویسندگان در گرفتن دستمزد‌های خود نادیده گرفته می‌شود» از دیگر عناوین خبری منتشر شده در صفحه ادبیات، دین و اندیشه خبرگزاری کتاب ایران است.

انتهای پیام
captcha